کد خبر: 260530
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۱:۲۵:۰۰
| |

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:

شفاف‌سازی برای هزینه‌کرد کنترل آسیب های اجتماعی

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هزینه کردها برای کنترل آسیب های اجتماعی در کشور نیازمند شفاف سازی است،گفت: رفع ریشه ای بحران کودکان کار نیازمند ایجاد متولی خاص است تا بتوان آسیب های اجتماعی در کشور را با نگاه  تخصصی و مدیریتی رفع کرد.

شفاف‌سازی برای هزینه‌کرد کنترل آسیب های اجتماعی
کد خبر: 260530
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۱:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن لطفی درباره وضعیت کودکان کار در کشور،گفت: زمانی کودکان کار در کشور با رویکرد کاربردی و اجتماعی ساماندهی می شوند که هرکدام از دستگاههای متولی کودکان کار بر حوزه تخصصی خاص در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی فعالیت کنند بطور مثال مسئولیت ساماندهی معتادان با بی سرپرستاران در کلان شهرها متفاوت است بنابراین باید بودجه های رفع آسیب های اجتماعی زمانی هزینه شود که ما مطمئن باشیم، هزینه کردها به نتایج قابل قبول می‌رسد.

هزینه کردها برای کنترل آسیب های اجتماعی در کشور نیازمند شفاف سازی

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هزینه های که صرف ساماندهی کودکان کار توسط نهادهای مرتبط می شود، نیازمند شفاف سازی است تا مشخص شود چرا با وجود هزینه های جاری برای کنترل آسیب های اجتماعی از جمله کودکان کار،درکلان شهری همچون تهران این مسئله هنوز پابرجا است.

وی ادامه داد: ساماندهی کودکان کار به عنوان یک معضل جدی است که می بایست مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند واین درحالی است که عدم تمرکز بر فعالیت ساماندهی کودکان کار موجب شده است که هزینه کردها برای رفع و کنترل آسیب های اجتماعی کودکان کار به سر منزله مقصود نرسد.

لطفی افزود: عدم وجود یک متولی خاص برای کنترل اسیب های اجتماعی موجب شده است که بودجه کودکان کار میان بسیاری از دستگاه های متولی تقسیم وتوزیع شود که این امر بدون تقسیم بندی وظایف دستگاه های اجرایی نمی تواند به هیچ وجه منطقی باشد زیرا می بایست هر سازمانی که بودجه اختصاصی برای ساماندهی کودکان کار دریافت می کند بر طبق بودجه ای که دریافت می کند، گزارش عملکرد ارائه دهد تا مشخص شود که آیا هزینه کردها برای کنترل اسیب های اجتماعی مناسب بوده است.

وی بابیان اینکه تقسیم بندی نظارت بر روی عملکرد کودکان کار نیازمند همکاری دستگاه های متولی است یادآورشد: توزیع بودجه کنترل آسیب های اجتماعی میان دستگاه های مخنتلف بدون تقسیم بندی در حوزه های کاری نمی تواند مثمر ثمر باشد.

رفع ریشه ای بحران کودکان کار نیازمند ایجاد متولی خاص است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هزینه های کنترل آسیب های اجتماعی در کشور نیازمند شفاف سازی است،گفت: رفع ریشه ای بحران کودکان کار نیازمند ایجاد متولی خاص است تا بتوان آسیب های اجتماعی در کشور را با نگاه تخصصی و مدیریتی رفع کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها