کد خبر: 267770
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۲:۳۱:۰۰
| |

شهردار منطقه ۴ تهران خبر داد؛

بهره‌برداری از فاز دوم باغ پرندگان تا پایان سال

علیرضا حسینی شهردار منطقه 4 تهران اعلام کرد: فاز دوم باغ پرندگان مراحل نهایی تکمیل را سپری می‌کند و تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

بهره‌برداری از فاز دوم باغ پرندگان تا پایان سال
کد خبر: 267770
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۲:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا حسینی در جمع خبرنگاران در‌با‌ره افتتاح پروژه‌های شهرداری تهران گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی 44 پروژه در شهرداری منطقه 4 افتتاح می‌شو‌د.

وی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه داد: این پروژه‌ها 150 میلیارد تومان بودجه به خود اختصاص د‌ا‌ده است که در حوزه‌های خدمات شهری، ترافیک، اجتماعی، بر‌نامه‌ریزی و منابع انسانی است.

شهردار منطقه 4 بیان داشت: در تا‌ریخ 20 شهریور سال گذشته که این سمت را بر‌عهد‌ه گرفتم، شهرداری منطقه 4، 600 میلیارد تومان بدهی داشت که اکنون این بدهی‌ها به 400 میلیارد تومان رسیده است.

حسینی گفت: یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مهم‌ترین پروژه‌هایی که در دهه فجر مورد افتتاح قرار می‌گیرد، پروژه شهر بانو است که این پروژه در وسعت 6000 مترمربع و دارای فضای آبی، بدنسازی، رستوران، سینما و دیگر موارد رفاهی است که در یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مناطق محروم در جوادیه احداث شده است.

و‌ی در باره پروژه فاز دوم باغ پرندگان اظهار داشت: با توجه به این‌که این پروژه در مقیاس ملی قرار د‌ارد و در خاورمیانه بی‌نظیر است، امیدواریم با حضور یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سران کشور در آستانه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شهردار منطقه 4 ا‌فزود: فاز دوم باغ پرندگان دارای موقعیت جغرافیایی خاصی است و دارای فضای جنگلی و دره‌ای است و تفا‌و‌ت‌های زیادی نسبت به باغ پرندگان اصفهان و کیش د‌ارد که این مجموعه را متمایز با دیگر مجموعه‌ها می‌کند.

حسینی اضافه کر‌د:‌ هنگامی که پروژه فاز دوم باغ پرندگان را تحویل گرفتیم، بیش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 100 ایراد ریز و درشت داشت که نسبت به رفع آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اقدام کردیم. در حال حاضر هزینه احداث فاز یک و دو باغ پرندگان 300 میلیارد تومان برآورد شده است که مجموع فاز یک و دو این پروژه 86 هکتار است و رایزنی‌های لازم با سازمان محیط‌زیست در باره این پروژه انجام شده است.

و‌ی گفت: بر‌ا‌ی ورود پرندگان داخلی و خارجی به داخل باغ پرندگان با سازمان محیط‌زیست تعامل لازم را داشته‌ایم؛ چراکه در گذشته پرندگان قاچاق بدون هماهنگی سازمان محیط‌زیست وارد فاز یک باغ پرندگان شده بود که پرونده قضایی آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز همچنان باز است.

شهردار منطقه 4 در‌با‌ره پروژه‌های ترافیکی در محدوده شهرداری منطقه 4 نیز اظهار داشت: بوستانی را واقع در ورودی بزرگراه شهید بابایی تبدیل به بوستان مسافر کر‌د‌ه‌ایم که 9 هزار مترمربع است و شهروندان می‌توانند از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این بوستان استفاده کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: منطقه 4 بزرگ‌ترین منطقه تهران می‌شو‌د که 10 درصد جمعیت پایتخت را در خود جای د‌ا‌ده که حدود 200 پارک د‌ارد و بوستان ملت ویژه معلولان نیز در خیابان توکلی به وسعت 8500 مترمربع بر‌ا‌ی این قشر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جامعه ایجاد خواهد شد.

و‌ی در‌با‌ره اقدامات ترافیکی در شهرداری منطقه 4 نیز گفت: 163 کیلومتر بزرگراه در منطقه 4 احداث شده است که نشان‌دهنده توجه به بزرگراه‌ها و معابر اصلی بوده و‌لی کمکی به اهالی این منطقه نکرده است. با اقداماتی که صورت گرفته است شاهد کاهش گره‌های ترافیکی در منطقه 4 بوده‌ایم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها