کد خبر: 270924
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۵:۴۷:۰۰
| |

وزیر علوم:

طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی آماده شد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی آماده شد، عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون برنامه ششم توسعه، ادغام دانشگاه‌های کوچک در دانشگاه‌های بزرگ از سال 98 توسط این وزارتخانه باید اجرایی شود.

طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی آماده شد
کد خبر: 270924
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۵:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور غلامی گفت: بحث ادغام واحدهای کوچک آموزش عالی در دانشگاه‌های بزرگ به معنای انحلال نیست بلکه به این معنی است که در قالب واحدهای وابسته به دانشگاه های بزرگ فعال می‌شوند.


وی در توضیح این موضوع، خاطرنشان کرد: واحدهای کوچک تر، امکانات ضعیفی برای فعالیت کیفی دارند و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آنقدر توان سرمایه ای برای تبدیل این واحدها به دانشگاه های بزرگ را ندارد.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 98 دانشگاه ها از ایجاد مراکز جدید خودداری شده است، گفت: وقتی اعتباری نیست نمی توان کاری انجام داد. از این رو، طرح ساماندهی مراکز آموزشی آماده شد که با عبور از کمیسیون های تخصصی ویژه، اعلام می شود.


غلامی خاطرنشان کرد: به طور قطع، این واحدها را باید در یک شبکه قرار دهیم تا ظرفیت ها با هم افزایش یابد تا علاوه بر دریافت حمایت مرکز دانشگاهی بزرگ تر، خودشان بخشی از توان این مرکز بزرگ هم قرار گیرند.


غلامی تاکید کرد که در زمینه ادغام واحدهای کوچک دانشگاهی در واحدهای بزرگتر، هیچ نگرانی وجود ندارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها