کد خبر: 288673
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۵:۳۲:۰۰
| |

افزایش بی‌اعتمادی اروپایی‌ها به دستگاه‌های قضایی‌

نشریه اشپیگل با اشاره به گزارشی که کمیسیون اروپا به تازگی منتشر کرد، از افزایش بی اعتمادی شهروندان اروپایی به دستگاه قضایی کشورهای متبوع خود خبر داد.

افزایش بی‌اعتمادی اروپایی‌ها به دستگاه‌های قضایی‌
کد خبر: 288673
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۵:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| نشریه اشپیگل با اشاره به گزارشی که کمیسیون اروپا به تازگی منتشر کرد، از افزایش بی اعتمادی شهروندان اروپایی به دستگاه قضایی کشورهای متبوع خود خبر داد.

این روزنامه آلمانی نوشت: گزارش سالانه کمیسیون اروپا از وضعیت دستگاه های قضایی اتحادیه اروپا که روز گذشته (جمعه) انتشار یافت، حاکیست طولانی ترین روند رسیدگی به پرونده های قضایی در بین کشورهای اروپایی با 548 روز، متعلق به ایتالیا است.


در انتهای این جدول پیش از ایتالیا کشورهای اسپانیا(با 329 روز) و یونان (479 روز) جای دارند. آلمان نیز با 204 روز در میانه جدول طولانی ترین روند دادرسی در اروپا قرار گرفته است.


همچنین در ابتدای این جدول کشورهای هلند (124 روز)، اتریش (141 روز)، سوئد (159 روز) و بلغارستان (161) روز قرار گرفته اند.


این در حالیست که اعتماد شهروندان اروپایی به دستگاه قضایی کشورهای متبوع کاهش یافته به طوری که نیمی از لهستانی ها معتقدند دستگاه قضایی این کشور مستقل عمل نمی کند.


هر چند مردم کشورهایی مانند آلمان همچنان دستگاه قضایی کشور خود را کارآمد می دانند و 52 درصد آنها وضعیت دادگاه های این کشور را «تقریبا خوب» ارزیابی کرده اند، اما در کشورهایی مانند کرواسی 76 درصد مردم نسبت به استقلال دستگاه قضایی خود تردید داشته و وضعیت دادگاه ها را «تقریبا بد» دانسته اند.


این وضعیت درمورد کشورهای اسلواکی با 60 درصد و بلغارستان با 58 درصد نیز صدق می کند.


کمیسیون اروپا با ارائه این گزارش در مورد ادامه این روند و بی اعتمادی شهروندان به دستگاه های حاکم ابراز نگرانی کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها