کد خبر: 325306
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۲:۲۰:۰۰
| |

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران خبر داد:

افتتاح باشگاه دانش‌آموزی در دانشگاه تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از افتتاح باشگاه دانش آموزی در دانشگاه تهران خبر داد.

افتتاح باشگاه دانش‌آموزی در دانشگاه تهران
کد خبر: 325306
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نشست خبری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران صبح امروز با موضوع تشریح برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

سرسنگی در این نشست اظهار داشت: از سه سال پیش برنامه‌ای با نام روزی با دانشگاه را آغاز کردیم که به معنای همان open day در دانشگاه‌های خارجی است که عموم افراد و دانش‌آموزان می‌توانند به دانشگاه‌ها ورود کنند. علت اصلی آن این بود که انتخاب رشته‌های دانش‌آموزان با استناد به اطلاعاتی که از سوی خانواده و اقوام به آنها داده می‌شود دست به انتخاب رشته می‌زنند و چندان درست نیست. به همین دلیل لازم دانستیم که با وجود این طرح دانش‌آموزان از نزدیک دپارتمان‌ها و آزمایشگاه‌های مختلف را ببینند تا انتخاب‌های بهتری را انجام دهند.

وی ادامه داد: برنامه روزی با دانشگاه تهران امسال سومین سال خود را می‌گذراند. تا همین الان استقبال خوبی شده است. تا امروز حدود 8 هزار و 941 نفر جهت بازدید از دانشگاه تهران ثبت نام کردند که معمولا دو سه هزار نفر هم دیگر هم به این آمار اضافه خواهد شد. تمام واحدهایی این دانشگاه درگیر این طرح هستند. همه واحد‌های دانشگاه آمادگی استقبال از دانش‌آموزان و عموم مردم را دارند، ضمن اینکه کارشناسان و دانشجوی سال‌ بالایی می‌توانند با دانش‌آموزان ارتباط بگیرند. به ترتیب پردیس‌های فنی، پردیس علوم و سپس پردیس هنرهای زییاست بیشتر تمایل برای بازدید را داشته‌اند. همچنین در کنار بحث بازدید جلساتی برای مردم، خانواده و دانش‌آموزان برگزار و به سوالات آنها پاسخ داده خواهد شد.

او با اشاره به اینکه افتتاح باشگاه دانش‌آموزی گفت: نکته مهم این است که ما از چند سال پیش به این نتیجه رسیدیم که یکی از کمبودهایی که ما در دانشگاه داریم ارتباط این است که ارتباط دانشگاه با دانش‌آموزان کم است از این رو همین یک برنامه کفایت نمی‌کند و باید در طول سال با دانش‌آموزان ارتباط داشته باشیم. بنابراین ایده باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران مطرح شد و حدود دو سال روی روی آن کار شده است. یک ماه قبل تاسیس این باشگاه به تصویب باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه تهران رسید.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها