کد خبر: 517412
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

مدیر عامل آبفای تهران:

مخازن سدهای تهران وضعیت خوبی ندارند

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: مخازن سدهای تهران وضعیت خوبی ندارند.

مخازن سدهای تهران وضعیت خوبی ندارند
کد خبر: 517412
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا بختیاری در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به عنوان میهمان در صحبت‌های خود آماری از وضعیت آبی استان تهران مطرح کرد و گفت: بیش از 150 میلیارد مترمکعب بیش از میزان مجاز از منابع آب زیرزمینی تهران برداشت می‌کنیم.‌ سال آبی گذشته بدترین سال در 50 سال اخیر بود و در تهران 37 درصد کاهش بارندگی و 300 میلیون مترمکعب کمبود در مخازن داشتیم.

به گزارش ایسنا وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری نیز تنها 4میلی‌متر بارندگی داشتیم و در حال حاضر مخازن شهر تهران 452 میلیون مترمکعب آب دارد که در سال گذشته این رقم 751 میلیون مترمکعب بوده و 300 میلیون کسری مخازن را داریم. مخازن سدهای تهران وضعیت خوبی ندارند.

وی ادامه داد: به رقم کاهش نزولات و افزایش دما اما برای اولین بار در تاریخ آب شهر تهران به دلیل فرهنگ‌سازی شاهد کاهش 3 دهم درصدی مصرف آب شرب شهروندان تهرانی. بودیم که بی‌سابقه است چرا که هر ساله این رقم افزایش می‌یافت.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 690 میلیون متر مکعب مصرف آب سال جاری بوده که در سال گذشته این رقم 692 میلیون مترمکعب بوده است. امسال حتی یک ساعت هم قطعی آب ناشی از نبود آب نداشتیم و به رقم افزایش دما با کوچکترین مشکلی در زمینه کم آبی روبرو نشدیم.

بختیاری تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها را به گونه‌ای پیش می بریم که تا پایان سال تهران با مشکل کمبود آب روبرو نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها