کد خبر: 520848
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۹:۲۵:۰۰
| |

لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد:

جریان سازی به نفع فریضتین در فضای مجازی

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد: باید بتوانیم در فضای مجازی به نفع حساس بودن آحاد جامعه نسبت به مسائل اجتماعی و مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر جریان ایجاد کنیم.

جریان سازی به نفع فریضتین در فضای مجازی
کد خبر: 520848
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۹:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| لطف‌الله دژکام سه‌شنبه 11 آبان در دیدار با دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس بیان کرد: گاهی یک کارهایی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌شود، اما متصل و مرتبط به هم و به صورت یک جریان که بتواند تاثیرگذاری ویژه داشته باشد، نیستند.

به گزارش ایسنا، او تاکید کرد: باید به درستی واکاوی شود که وضعیت امروز جامعه ما در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی چیست و اکنون برای آنکه به نقطه مطلوبی که رهبر معظم انقلاب در این خصوص ترسیم کرده‌اند، برسیم باید چه کارهایی انجام دهیم؟

امام جمعه شیراز ادامه داد: بعضی مواقع ما مسائل را خیلی آرمانی مطرح می‌کنیم. در حالی که پیش از انقلاب چهره‌های آمر به معروف و ناهی از منکر ما بیش از آنکه بخواهند به عنوان یک تشکل ستادی یا کشوری یا استانی جلوه کنند مانند یک گروه جهادی امروزی، مردمی بوده‌اند؛ البته برخی از آنها از نظر کیفیت نیروی انسانی در حدی بوده‌اند که آثارشان یک استان یا کشور را تحت تاثیر قرار داده است ولی از نظر کمیت ممکن است به اندازه یک گروه جهادی بیشتر نباشند.

دژکام با بیان اینکه ما تجربه تشکیلات حکومتی را در طول تاریخ تشیع نداشته‌ایم، گفت: ایجاد تشکیلات برای امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای انقلاب اسلامی به نظر رسید که کار واجبی است. البته باید توجه داشت که چنین تشکیلاتی در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته است و تجربه‌ای برای این کار وجود ندارد و به همین خاطر است که ما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

او تصریح کرد: این نکته را هم نباید فراموش کرد که اینگونه نیست که می‌توانیم نسبت به آن بی توجه باشیم و هیچ نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد بلکه باید آستین‌ها را بالا بزنیم و برای سامان گرفتن کار تلاش مضاعفی به خرج بدهیم

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه باید دید مسئله امر به معروف و نهی از منکر چه ویژگی‌هایی دارد؟ خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌هایش این است که یک نهادی ولایی است و این که می‌گویند نماینده ولی‌فقیه در راس باشد برای این است که ذاتا امر به معروف یک کار ولایی است و این نگاه به مقوله امر به معروف ریشه قرآنی دارد.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: دومین ویژگی که مهمترین مسئله برای ما است اثر گذار بودن این کار است، البته باید ببینیم چرا برخی مواقع اثر مطلوب و مورد انتظار شکل نمی‌گیرد؟ مثلا باید ببینیم که نوع انعکاس فعالیتمان در رسانه چگونه است و نقش رسانه در این زمینه چیست؟

او اظهار کرد: وقتی شما یک برند می‌سازید خود به خود این برند موجب اثرگذاری می‌شود لذا اگر شما با قوت شناخته شوید همین اسم قوی جلوی جرم را می‌گیرد اما ما هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه آیا باید اقدامات خشن و سخت انجام دهیم و یا نه برعکس مانند اروپایی‌ها که با چند دستگاه دیجیتال در کشور ما مدیریت فکری و فرهنگی می‌کنند، ما نیز باید با کار فکری و فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر را پیش ببریم؟ گفت: آیا نباید در این قسمت قوی شویم؟ این‌ها نیاز به کار دارد باید تک تک این‌ها را برنامه‌ریزی کنیم.

دژکام با تاکید بر اینکه تا وقتی که نتوانیم جریان سازی کنیم، نمی‌توانیم در مهندسی فرهنگی، امر به معروف را به درستی انجام دهیم، گفت: نیروهای ما باید هم در زمینه چگونگی امر به معروف کردن و هم اینکه چگونه فضا و جو را به نفع معروف و به ضرر منکر در جامعه و در فضای مجازی سامان دهند آموزش ببینند اینها هر کدام تخصص جداگانه‌ای است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها