کد خبر: 538141
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۶ ۱۹:۲۸:۳۷
| |

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

۱۷ درصد از درخواست‌های طلاق در کرمانشاه به سازش انجامید

به گفته رئیس کل دادگستری کرمانشاه با تلاش مراکز مشاوره در ۹ ماهه امسال، ۱۷ درصد از درخواست‌های طلاق در استان منجر به سازش شده است.

۱۷ درصد از درخواست‌های طلاق در کرمانشاه به سازش انجامید
کد خبر: 538141
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۶ ۱۹:۲۸:۳۷

پرویز توسلی زاده در مراسم تجلیل از مراکز مشاوره فعال در حوزه خانواده و سازش در امر طلاق، با تقدیر از تلاشهای مؤثر مراکز مشاوره خانواده، اظهار کرد: اسلام به‌عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین عنایت را به تکریم و تعالی خانواده داشته و این نهاد مقدس را کانون تربیت و مهد مودت و رحمت می‌داند و سعادت و شقاوت جامعه انسانی را منوط به صلاح و فساد این نهاد می‌داند.

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: در اسلام هدف از تشکیل خانواده، تأمین نیازهای مادی، عاطفی و معنوی انسان ازجمله دستیابی به سکون و آرامش است، لذا بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی، مهمترین عامل فروپاشی خانواده ها و طلاق است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه فعالیت مراکز مشاوره خانواده را در حوزه سازش، یک کار ارزشمند و خداپسندانه دانست و افزود: گاهی یک اختلاف ساده می تواند منجر به ارتکاب جرایم بزرگتر شود، لذا شایسته است در کنار وقوع هر اختلاف خانوادگی، بحث سازشی آن مطرح و پیگیری شود.

توسلی زاده در ادامه ضمن تأکید بر اطلاع رسانی فعالیت این مراکز در استان اظهار داشت: مردم باید در جریان تلاش و زحمات این مراکز در حوزه کاهش طلاق و سازش بین زوجین بوده و رسانه ها می توانند در اطلاع رسانی این فعالیتها مثمر ثمر باشند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: باید تلاش کنیم اختلافات اولیه را ریشه ای حل کنیم تا خدایی نکرده منجر به وقوع اختلافات بعدی نشود

وی ضمن تأکید به این مراکز در راستای بالابردن آمار سازش در حوزه طلاق ادامه داد: هر پیشنهاد موثری را در جهت حل اختلافات خانوادگی اجرایی خواهیم کرد.

به گفته این مسئول در ۹ ماهه امسال ۱۷ درصد درخواست‌های طلاق به سازش منجر شده است.

در ادامه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن ارائه گزارش ۹ ماهه این مراکز در استان گفت: بر اساس آمار، در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷ درصد سازش در متقاضیان طلاق داشتیم، در صورتی که میانگین کشوری آن ۱۴ درصد می باشد.

بهرام زاده افزود: در سطح استان ۴۵ مرکز مشاوره خانواده وجود دارد و روند کار برای ثبت در خواست طلاق به این شکل است که سامانه ای اینترنتی به نام سامانه تصمیم راه اندازی شده است. لذا زوجینی که تصمیم به طلاق دارند باید بوسیله این سامانه نوبت بگیرند و بعد از غربالگری و تکمیل فرم مشخصات پرونده به یکی از مراکز مشاوره ارجاع می شوند و این مراکز بابت هر پرونده درخواست طلاق در مدت ۴۵ روز پنج جلسه بین زوجین تشکیل می دهد و برای ایجاد صلح و سازش بین زوجین تلاش می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: تاکنون آمار خوبی در موارد ایجاد سازش داریم و حتی اگر یک مورد نیز سازش ایجاد شود، از فروپاشی یک خانواده جلوگیری خواهد شد و این کار بسیار ارزشمندی است.

این مسئول همچنین یادآور شد: مهمترین دلایل طلاق، اعتیاد، عدم مسئولیت پذیری، نداشتن مهارت ها و پایین بودن آستانه تحمل، بی احترامی، بی توجهی و بد دهنی می باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها