کد خبر: 539717
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۹:۵۶:۳۰
| |

رئیس سازمان صدا و سیما:

باندهای فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ برای ما حیاتی است

رئیس سازمان صدا و سیما از دو فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ به عنوان فرکانس‌های حیاتی برای مقابله با محدودیت‌های صدا و سیما نام برد.

باندهای فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ برای ما حیاتی است
کد خبر: 539717
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۹:۵۶:۳۰

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آزاد سازی باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ که در اختیار صدا و سیما قرار دارد و از آنها استفاده نمی‌کند گفت: برای ارسال سیگنال‌های شبکه‌های HD تلویزیونی امکاناتی به غیر از استفاده از باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ نداریم از همین رو این دو باند فرکانسی برای ما اهمیت حیاتی دارد.

به گزارش انتخاب، سال‌هاست اختلاف نظر بر سر نحوه استفاده از باندهای فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان صدا و سیما وجود داشته است و همواره با وجود إصرار وزارت ارتباطات بر استفاده از این باندهای فرکانسی سازمان صدا و سیما این دو باند فرکانسی را به صورت انحصاری در اختیار گرفته بود.

پیش از این رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، عباسی شاهکوه ابراز امیداوری کرده بود تا در دوره جدید و با افزایش تعامل میان دستگاه‌های مختلف، موضوع فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ با برآورده کردن نیازهای صداوسیما حل شود.

وزیرا ارتباطات پیشین بارها در صحبت‌های خود تاکید کرده است که افزایش کیفیت اینترنت موبایل نیازمند آزادسازی باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ از سوی سازمان صدا و سیما است.

حال رئیس سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام می‌کند که برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های زیرساختی آماده صحبت و مذاکره هستیم.

همواره طی سال‌های گذشته این انتقاد از سوی اپراتورهای همراه به سازمان صدا و سیما مطرح بود که با در اختیار گرفتن این باندهای فرکانسی مانع توسعه اینترنت همراه در کشور شده است چرا که این باندهای فرکانسی امکان توسعه سریعتر اینترنت همراه را برای اپراتورهای همراه فراهم می‌کرد از سویی اپراتورهای همراه و همچنین وزارتخانه اعلام می‌کردند که این باندهای فرکانسی از سوی صدا و سیما مورد استفاده قرار نگرفته است این در حالی است که بسیاری این گفته را رد می‌کردند.

لطف‌الله سیاهکی، معاون سابق سازمان صدا و سیما و نماینده مجلس پیش از این نیز اعلام کرده بود که هر چند «متولی باند‌های فرکانسی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است اما صاحب باندهای فرکانسی ۶۰۰تا ۸۰۰ صداوسیما است.» طبق گفته او برخلاف ادعای وزارت ارتباطات مبنی بر خالی بودن این باند‌های فرکانسی که در اختیار صداوسیما است، این باندهای فرکانسی توسط این سازمان در حال استفاده است. او تاکید کرده بود که مدیریت باندهای فرکانسی مورد بحث هزینه دارد و اگر قرار باشد آزادسازی در مورد این باند‌های فرکانسی صورت بگیرد باید از محل درآمد حاصل از این آزادسازی به کسانی که مدیریت این فرکانس را انجام داده‌اند سهمی توزیع شود.

حال رئیس سازمان صدا و سیما، پیمان جبلی نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران تاکید می کند که این باندهای فرکانسی از سوی صدا و سیما در حال استفاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها