کد خبر: 578583
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۰۸:۲۲:۳۸
| |

سجاد اسماعیلی، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو:

عرضه و تقاضا در آنتی‌بیوتیک‌های اطفال متناسب نیست

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو درباره کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها، با تاکید بر اینکه مقدار عرضه و تقاضا در آنتی‌بیوتیک‌های اطفال متناسب نیست، گفت: سازمان در حال برنامه‌ریزی است که مجددا تناسب عرضه و تقاضا را برقرار کند و تا ۱۵ روز آینده بتوانیم دسترسی پایداری را برای بیماران ایجاد کنیم.

عرضه و تقاضا در آنتی‌بیوتیک‌های اطفال متناسب نیست
کد خبر: 578583
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۰۸:۲۲:۳۸

سجاد اسماعیلی، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود برخی آنتی‌بیوتیک‌های اطفال در کشور، گفت: اخیرا طبق گزارش‌هایی که از معاونت‌های غذا و دارو در استان‌های مختلف رسیده است، دچار یکسری کمبودهایی در بحث آنتی‌بیوتیک‌های مورد نیاز برای اطفال هستیم که عمدتا در زمینه سوسپانسیون و شربت‌های مورد نیاز آنهاست. از زمان اعلام این کمبودها، هماهنگی‌های لازم برای تامین سریع این آنتی‌بیوتیک‌ها در دستور کار قرار گرفت و این برنامه‌ریزی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: جلسات متعددی با شرکت‌های تولیدکننده آنتی‌بیوتیک‌ها برگزار شده و طی هفته آینده تعهدات لازم برای تامین آنتی‌بیوتیک از آن‌ها دریافت خواهد شد. در صورتی هم که تا پایان سال تولید داخلی کفاف تامین آنتی‌بیوتیک‌های اطفال مورد نیاز کشور را ندهد، سازمان غذا و دارو به سرعت برای واردات مابقی نیاز کشور در این حوزه، برنامه‌ریزی می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها