کد خبر: 580008
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۰۸:۵۶:۲۷
| |

یک مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد:

امتناع بانک‌ها از ارائه وام فرزندآوری

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از امتناع بانک‌ها از ارائه وام فرزندآوری خبر داد.

امتناع بانک‌ها از ارائه وام فرزندآوری
کد خبر: 580008
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۰۸:۵۶:۲۷

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره پرداختی‌های وام فرزندآوری از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، توضیح داد: در این بازه زمانی ۱ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۴۱ نفر برای دریافت وام فرزندآوری ثبت نام کرده‌اند که از این بین تنها ۳۸۳ هزار و ۳۷۷ فقره وام فرزندآوری پرداخت شده است. تعداد در صف ماندگان دریافت این وام یعنی کسانی که مدارک را تکمیل کرده و منتظر دریافت وام هستند نیز زیاد است. از ابتدای سال جاری تا شهریور ماه ۳۲۸ هزار و ۵۴۳ نفر در صف دریافت وام فرزندآوری مانده‌اند و علیرغم تکمیل ثبت نام و مدارکشان همچنان وام فرزندآوری را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مهدی متقی‌فر درباره چرایی آمار بالای در صف ماندگان وام فرزندآوری، یادآور شد: بسیاری از شعبه‌ها در استان‌ها اعلام می‌کنند برای پرداخت وام فرزندآوری اعتبار لازم را ندارند. ما در خصوص پرداخت وام ازدواج در شورای عالی جوانان مصوب کردیم که بانک‌ها موظف‌اند حداکثر تا ۱۵ روز بعد از تکمیل ثبت نام متقاضیان دریافت وام ازدواج، پیامک مراجعه به شعبه را برای افراد بفرستند و پس از مراجعه به شعبه و تکمیل مدارک نیز بانک‌ها موظف‌اند وام را ۱۰ روزه به حساب متقاضیان واریز کنند. این مصوبه به تمام بانک ها ابلاغ شده است اما این مصوبه را در خصوص وام فرزندآوری نداریم. گاهی حتی پیامک مراجعه به شعبه یک الی دو ماه و بلکه بیشتر طول می کشد تا ارسال شود و از این رو بعضا پرداخت وام فرزندآوری با تاخیر مواجه است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • نازنین زهرا ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    سلام میخواستم عرض کنم دولت محترم این وامودارن میدن اماانگاربانکهاازجیب خودشون میخوان بدم جوری مردم پاس کاری به فرداوپس فرداوهفته هامیکنن که ادم پشیمون میشه برای چندرغازهی بریم بانک بگیم آقاچیشدوام توروبه خدایه تذکری به مسئولین بانکهابدیدوتوجیح کنیدکه این وامودولت میده نه پدرمحترم رئیس بانکها

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها