کد خبر: 610777
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ۱۹:۳۰:۳۷
| |

دردسرهای «سبزی‌چینی» در فصل بهار برای امدادگران کوهستانی!

روزنامه شهروند نوشت: بیشترین حوادث از ابتدای فروردین تاکنون، مربوط به افرادی است که برای چیدن سبزی و قارچ کوهی به ارتفاعات می‌روند.

دردسرهای «سبزی‌چینی» در فصل بهار برای امدادگران کوهستانی!
کد خبر: 610777
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ۱۹:۳۰:۳۷

روزنامه شهروند در گزارشی به دردسرهای «سبزی‌چینی» در فصل بهار برای امدادگران کوهستانی نوشته است.

به گزارش شهروند، «بیشترین حوادث از ابتدای فروردین تاکنون، مربوط به افرادی است که برای چیدن سبزی و قارچ کوهی به ارتفاعات می‌روند.» این را «امید برزگری»، امدادگر پایگاه کوهستانی کرج، می‌گوید که بیش از 4سال از فعالیت‌های تخصصی‌اش در کوهستان می‌گذرد.

این روزنامه در ادامه با بیان این مطلب «تصویری که از افراد گرفتار در کوهستان ارائه می‌دهد، نه ماجراجویی برای صعود به ارتفاعات است، نه حوادث پیچیده‌ای که از صعود به مناطق صعب‌العبور حاصل می‌شود» به نقل از برزگری نوشته است: «حوادث کوهستان در این فصل، اغلب دلیلی ساده دارند؛ افراد برای چیدن سبزی و قارچ به کوه می‌روند، در حالی که این مناطق را نمی‌شناسند. سرشان پایین است و دورنمایی از مسیری که طی می‌کنند، نمی‌بینند. در جایی از مسیر، هنگام بازگشت یا استراحت، ناگهان خودشان را روی صخره‌ای پرشیب می‌بینند، یا وارد مسیرهای فرعی‌ می‌شوند که پایین‌آمدن از آن نیاز به تجهیزات فنی دارد. در حالی که این افراد حتی کوهنوردی هم بلد نیستند و تجهیزات و لباس مناسب این کار را ندارند.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها