کد خبر: 637168
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

آخرین خبر از اقساط وام نهضت ملی مسکن/ سقف جدید وام 550 میلیون تومان تصویب شد

باتوجه به اینکه سقف روش عادی وام نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان رسید که در سال اول قسط آن 7میلیون و 357 هزار تومان است و با افزایش پلکانی در سال بیستم به نزدیک 13 میلیون تومان می‌رسد.

آخرین خبر از اقساط وام نهضت ملی مسکن/ سقف جدید وام 550 میلیون تومان تصویب شد
کد خبر: 637168
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۱۵:۰۰:۰۰

اقساط وام ۵۵۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن اینگونه است که با روش پلکانی در سال اول ۷ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان در ماه است که در سال بیستم به ۱۲ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، سقف پرداخت وام به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در روش عادی ۵۵۰ میلیون تومان است که در همه شهرهای کشور به صورت یکسان تعیین شده است.

پیش از این سقف تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومان بود که روز ۱۹ اردیبهشت امسال از سوی شورای پول و اعتبار به ۵۵۰ میلیون تومان رسید. روز ۱۲ تیرماه نیز نرخ سود این تسهیلات از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد.

دوره بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بدون احتساب دوره مشارکت ۲ تا ۳ ساله است. در روش بازپرداخت پلکانی اقساط متقاضیان پروژه‌های طرح مذکور در دوره اول (سال اول) ماهانه حدود ۷ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان باید پرداخت کنند.

در حال حاضر متقاضیان در یک دوره ۲۰ ساله برای وام ۵۵۰ میلیون تومانی ۲ میلیارد و ۳۷۲ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان پرداخت خواهند کرد. از این رقم حدود یک میلیارد و ۸۲۲  میلیون تومان سود تسهیلات است.

قبلا که سود تسهیلات ۲۳ درصد بود اقساط ماهانه این طرح در سال اول حدود ۹.۵ میلیون تومان آغاز می‌شد و در سال بیستم به بیش از ۱۶.۶ میلیون تومان می‌رسید.

دولت برای آن‌که به نهضت خانه‌سازی سرعت بدهد قصد دارد ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی وام بگیرد. 

از طرف دیگر یک میلیون نفر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر زمین رایگان واگذار می‌شود که ۵۰۰ هزار قطعه در سال جاری و ۵۰۰ هزار قطعه در سال آینده واگذار خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها