کد خبر: 647501
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ۱۸:۳۰:۰۶
| |

تهران شهر افسرده‌ها؛ بالاشهری‌ها سرزنده‌تر از پایین‌شهری‌ها

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: محتوای این گزارش بر اساس سنجش میزان «سرزندگی شهری» شهروندان تهرانی، نشان می‌دهد، 99.7‌درصد تهرانی‌‌‌ها افسرده هستند، به این معنا که فقط 0.3درصد از جمعیت ساکن تهران بر اساس این شاخص، سطح مطلوبی از سرزندگی شهری دارند.

تهران شهر افسرده‌ها؛ بالاشهری‌ها سرزنده‌تر از پایین‌شهری‌ها
کد خبر: 647501
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ۱۸:۳۰:۰۶

روزنامه دنیای اقتصاد با استناد به یک گزارش خبر داده که ۹۹.۷درصد تهرانی‌ها افسرده هستند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • گزارش یک نهاد رسمی زیرمجموعه شهرداری پایتخت، «تهران» را به عنوان «ابرشهر افسرده‌‌‌ها» معرفی می‌کند. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، گزارش اخیر مرکز مطالعات و برنامه‌‌‌ریزی شهر تهران با عنوان «سرزندگی شهری در مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران؛ از ارزیابی تا مداخلات اصلاحی»، هشدار مهم «نارضایتی شهروندان از مدیریت شهری» و «شرایط نامطلوب زندگی در پایتخت» را در خود جای داده است.
  • نتایج این پژوهش که در سال گذشته انجام شده و به تازگی از سوی این نهاد رسمی منتشر شده است، نشان می‌دهد 99.7‌درصد تهرانی‌‌‌ها «سرزنده» نیستند. پیش‌تر، مرکز پژوهش‌‌‌های مجلس با انجام مطالعه‌‌‌ای با موضوع مشابه درباره وضعیت «کیفیت ‌‌‌زندگی» در تهران اعلام کرد وضعیت شاخص «فشار محیط‌‌‌زیستی» در تهران عدد میانگین 323 است که به معنای «اوج بحران عدم‌دسترسی به محیط‌‌‌زیست و خدمات شهری مناسب» است؛ در آن گزارش اعلام شده بود که اگر این شاخص در سطح 100 باشد «مطلوب» است اما عدد بالای 300 به معنای «فشار زیاد» و رضایت‌‌‌بخش نبودن وضعیت سکونت است.
  • محتوای این گزارش بر اساس سنجش میزان «سرزندگی شهری» شهروندان تهرانی (بر اساس شاخص سرزندگی)، نشان می‌دهد، 99.7‌درصد تهرانی‌‌‌ها افسرده هستند، به این معنا که فقط 0.3درصد از جمعیت ساکن تهران بر اساس این شاخص، سطح مطلوبی از سرزندگی شهری دارند.
  • در این گزارش، مناطق افسرده یا مناطقی که شهروندان در آنها کمترین میزان سرزندگی را گزارش کرده‌‌‌اند، معرفی شده‌‌‌اند. همچنین اسامی مناطق با بیشترین سرزندگی نسبت به سایر مناطق نیز اعلام شده‌‌‌ است. بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهشی که در سال 1401 در این زمینه انجام شد، شهروندان مناطق 11، 20، 16، 12 و 19، کمترین میانگین رتبه سرزندگی شهری را در مقایسه با دیگر مناطق شهر تهران به خود اختصاص دادند. رتبه میانگین سرزندگی مناطق 5، 22، 3 و 8 تهران از دیگر مناطق بالاتر بود. 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها