کد خبر: 658508
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۵ ۱۱:۵۹:۴۲
| |

جوابیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به گزارشی درباره وضعیت مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان بعد از وقوع سیلاب‌های اخیر

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات در پیامی به گزارش روزنامه اعتماد درباره وضعیت سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و وضعیت اینترنت آن‌ها واکنش نشان داد و جوابیه منتشر کرد.

جوابیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به گزارشی درباره وضعیت مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان بعد از وقوع سیلاب‌های اخیر
کد خبر: 658508
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۵ ۱۱:۵۹:۴۲

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات در پیامی به گزارش روزنامه اعتماد درباره وضعیت سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و وضعیت اینترنت آن ها واکنش نشان داد و جوابیه ای به شرح زیر منتشر کرد که در ادامه می خوانید:

 

جناب آقای حضرتی

مدیرمسئول محترم سایت اعتماد آنلاین

سایت اعتماد آنلاین در روز سه شنبه مورخ 4/2/1403 در مطلبی با عنوان " تنها کاری که دولت بعد از سیل کرد پخش فرم خسارت بود:فقط یک روز در هفته اینترنت داریم" به وضعیت ارتباطات در روستای "وشنام دری" پس از وقوع سیل پرداخته است.خواهشمند است دستور فرمایید مطابق با ماده 23 قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه در سایت اعتماد آنلاین اقدام لازم صورت گیرد.

پیرو بررسی های انجام شده و بازدید میدانی، پوشش ارتباطی این منطقه از طریق یکی از سایت های ایرانسل انجام می شود که به دلیل قطعی کابل فیبر ناشی از وقوع سیل،این سایت دچار اختلال شده و  ارایه سرویس درتکنولوژی 4G  آن مختل شده بود. اما ارایه سرویس ها و خدمات صوت و پیامک در تکنولوژی های 2G و 3G فعال می باشد. با توجه به فاصله 4 کیلومتری با سایت اپراتور همراه اول در این منطقه نیز امکان ارایه سرویس با اپراتور دیگری فراهم نبود.

با پیگیری بعمل آمده و هماهنگی با اپراتور و پیمانکار حاضر در منطقه،کابل قطع شده تعویض  واختلال پیش آمده برطرف شده و در حال حاضر پوشش ارتباطی  این منطقه از بخش مرکزی شهرستان چابهار بطور کامل برقرار شده است.

در مطلب منتشر شده در سایت عنوان شده که تنها کاری که بعد از سیل انجام شد توزیع فرم های اعلام خسارت به شوراها و دهیاری ها بوده است. در این خصوص تمامی اقداماتی که مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با پیش بینی احتمال وقوع سیل و همچنین پس از وقوع آن انجام داده است به تفکیک به شرح زیر اطلاع رسانی می شود:

همزمان با اعلام سازمان هواشناسی و مشخص شدن مناطق درگیر در سیل، قبل از آغاز سیل هماهنگی های لازم با اپراتورها، شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات استان جهت ساماندهی تیم های عملیاتی و توزیع مناسب تجهیزات و تیم ها صورت پذیرفت.

حجم بالای بارش باران به گونه ای بود که به گفته ی سازمان هواشناسی کشور طی 50 سال اخیر بی سابقه بوده و این امر منجر به وارد آمدن خسارات زیادی در 12 شهرستان سطح استان در حوزه های راه، آب و برق و ارتباطات شد. بگونه ای که راه دسترسی، برق و ارتباطات در بخش زیادی از این نواحی تخریب شد. در ابتدای بروز این سیل فراگیر ارتباطات 12 شهرستان با توجه به بروز قطعی در فیبرهای زیرساختی مرکز و جنوب استان مختل گردید که با تلاش شبانه روزی همکاران مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ترافیک 7 شهرستان از طریق مسیرهای جایگزین برون و درون استانی تامین گردید و ارتباط مورد نیاز مردم برقرار گشت.

با ادامه بارندگی و تخریب محور ایرانشهر – سرباز، ارتباط شهرستان های سرباز و راسک نیز قطع گردید که پس از تآمین بستر مناسب از مسیر جایگزین شهرستان راسک مجددا به شبکه متصل گردید.

در روز سوم بارندگی پس از اعزام مجدد تیم های عملیاتی و ارتباطی جهت رفع خرابی کیلومتر 7 ایرانشهر به بمپور و رفع مشکل قطعی فیبر، ارتباطات شهرستان های فنوج، لاشار و دلگان نرمال گردید.

با تلاش های بی وقفه و شبانه روزی مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان  در روز چهارم بارندگی شهرستان بزمان، مسیر شرق چابهار، زرآباد ، بندینی و گزیدر، باقیمانده بخش پیپ لاشار، محورساحل زرآباد از درک تا شریف اباد، کتیج، پارود و مورتان نیز نرمال گردیدند . هم چنین با احیاء شبکه برق  بخش بنت، ارتباطات این منطقه نیز برقرار شد.

قطعی ارتباطات در بخش جلگه و دهستان هودیان شهرستان دلگان نیز جزو مواردی بود که متاسفانه به علت آسیب فیبرهوایی در چندین نقطه و در چندین مرحله طی ایام سیل، در نهایت با کار چندین تیم و طی چندین روز در تاریخ سوم اردیبهشت ماه بطور کامل نرمال شد.

همچنین برای ارتقا سطح خدمت رسانی به مردم شریف استان سیستان بلوچستان و افزایش تاب آوری شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سال جاری برای مواجهه با شرایطی مانند وقوع سیل وزارت ارتباطات برنامه‌ای چهار سطحی را تدوین کرده است که  در آینده جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها