کد خبر: 660669
|
۱۴۰۳/۰۲/۳۰ ۱۱:۰۰:۳۸
| |

پرستاران می‌توانند اسپری فلفل، شوکر و باتوم بخرند!

به گفته دبیرکل خانه پرستار؛ پرستاران تجهیزات حفاظت شخصی شامل اسپری فلفل، شوکر و باتوم تلسکوپی را با مجوز نیروی انتظامی دریافت می‌کنند.

پرستاران می‌توانند اسپری فلفل، شوکر و باتوم بخرند!
کد خبر: 660669
|
۱۴۰۳/۰۲/۳۰ ۱۱:۰۰:۳۸

پرستاران تجهیزات حفاظت شخصی شامل اسپری فلفل، شوکر و باتوم تلسکوپی را با مجوز نیروی انتظامی دریافت می‌کنند.

به گزارش فرارو، محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار با اعلام این خبر گفت: طی قراردادی که خانه پرستار با یک شرکت حفاظتی و مراقبتی بسته است، امکان خرید و تجهیز هزار پرستار کشور به وسایل امنیتی و حفاظت شخصی شامل اسپری فلفل، شوکر و باتوم تلسکوپی فراهم شده است.

وی افزود: این خدمتی است که خانه پرستار برای برقراری امنیت خاطر پرستاران فراهم کرده است، البته قبلا سازمان نظام پزشکی، نظام مهندسی و کانون وکلا نیز این خدمت را برای بالا بردن امنیت اعضای خود و کاهش آسیب و تهدید پزشکان، مهندسان و وکلا فراهم کرده‌اند.

دبیرکل خانه پرستار گفت: با توجه به مشکلات کرایه خانه، بسیاری از پرستاران در شهر‌های بزرگ مثل تهران در شهرک‌های اقماری و دور از مرکز زندگی می‌کنند و با توجه به شیفت‌های غیر متعارف کار پرستاری، بسیاری از پرستاران که بیشتر آن‌ها خانم هستند، مجبورند در ساعات صبح خیلی زود یا آخر شب بین بیمارستان و خانه در تردد باشند.

وی افزود: تردد در این ساعات غیر متعارف می‌تواند برای افراد به خصوص خانم‌ها تهدید‌هایی را به همراه داشته باشد و برای آن‌ها مزاحمت ایجاد شود و اگر وسایل حفاظت شخصی همراه آن‌ها باشد، علاوه بر اینکه ترس و استرس آن‌ها را کم می‌کند و به آن‌ها اعتماد به نفس می‌دهد، می‌تواند جنبه بازدارنده نیز داشته باشد.

شریفی مقدم گفت: استفاده از این وسایل بسیار نادر است، اما همین که فرد مزاحم، شوکر، اسپری فلفل یا باتوم تلسکوپی را در دست پرستار ببیند، دیگر مزاحم نمی‌شود و از این نظر می‌تواند میزان امنیت پرستاران را افزایش دهد.

وی افزود: خانه پرستار هیچ نفعی از تامین این اقلام برای پرستاران ندارد و هیچ پولی به خانه پرستار داده نمی‌شود. هزینه‌ای که پرستاران پرداخت می‌کنند برای خرید بسته‌ای شامل شوکر، باتوم تلسکوپی و اسپری فلفل به علاوه بیمه مسئولیت و مجوز حمل این اقلام است.

سه قلم لوازم دفاع شخصی و امنیتی با مجوز پلیس پیشگیری فراجا به مبلغ ۶۴میلیون ریال و پس از دریافت مدارک مورد نیاز و گواهینامه سلامت روان و عدم سوء پیشینه و شرکت در کلاس‌های آموزشی در اختیار پرستاران متقاضی قرار می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها