کد خبر: 520889
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۰۸:۲۶:۳۰
| |

زنگ استکبارستیزی در استان گیلان نواخته شد

مراسم نمادین زنگ استکبار ستیزی در رشت مرکز گیلان امروز با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان و مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور در سالن شهید محنا برگزار شد، این مراسم در بستر شبکه شاد به صورت زنده برای دانش آموزان ارایه شد.

زنگ استکبارستیزی در استان گیلان نواخته شد
کد خبر: 520889
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۰۸:۲۶:۳۰

اعتمادآنلاین| با نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی در واحدهای آموزشی بازگشایی شده گیلان، دانش‌آموزان یاد و خاطره شهدا به ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید را گرامی داشتند و مربیان پرورشی با حضور در جمع دانش‌آموزان در رابطه با رویدادهای مهم 13 آبان سخنرانی کردند.

مراسم نمادین زنگ استکبار ستیزی در رشت مرکز گیلان امروز با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان و مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور در سالن شهید محنا برگزار شد، این مراسم در بستر شبکه شاد به صورت زنده برای دانش آموزان ارایه شد.

دانش آموزان شرکت کننده در این مراسم شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و سایر شهیدان گفت: یاد و خاطره سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.

محمد رحمتی با بیان اینکه خوی استکبار ستیزی ار هیچ فرد، قبیله و نهادی پذیرفته نیست افزود: در نظام تعلیم و تربیت بنا دلریم دانش آموزانی در تراز انقلاب تربیت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کووید 19 اطهار داشت: به سبب این بیماری از فیض حضور دانش‌آموزان در مدرسه محروم هستیم که امید است هر چه زودتر این بیماری از کشور رخت بربندد تا شاهد حضور گرم دانش آموزان در مدارس باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش آموزان با جدیت و تلاش همکاران تعطیل نشده و ادامه دارد، گفت: فرهنگیان در راه آموزش و پرورش دانش‌آموزان بسیار تلاش می‌کنند که جای قدردانی دارد.

اجتماع یوم الله 13 آبان نیز فردا پنجشنبه در مناطق مختلف گیلان برگزار می شود، این مراسم در مرکز استان در پیاده راه فرهنگی برگزار خواهد شد.

13 آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستم شاهی در سال 1357 (روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال 1358 است.

در 13 آبان 1358 گروهی از نیروهای مسلمان دانشگاهی با نام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، سفارت آمریکا را در تهران تسخیر کردند و به نام تسخیر لانه جاسوسی معروف شد که یک رسوایی بزرگ برای هیأت حاکمه آمریکا شمرده شد، زیرا از اسرار جاسوسی ها و دخالت های بی شمار آمریکا در ایران و کشورهای مختلف جهان پرده برمی ‌داشت، امام خمینی(ره) این حرکت را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

13 آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها