کد خبر: 166524
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۶ ۰۸:۱۹:۰۰
| |

نائب رئیس شورای شهر شهرکرد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

چهارمحال‌وبختیاری از اصفهان آب بیشتر برداشت نمی‌کند/ آب به شکلی تقسیم شود که منطقه‌ای دچار بحران نشود

نائب رئیس شورای شهر شهرکرد درباره اینکه برخی مقامات محلی اصفهان مدعی هستند در شهرکرد برداشت آب بیش‌ازحد تعریف‌شده است، گفت: این سخن اصلاً صحیح نیست. ما هم قبول داریم که در مناطق مختلف بحران کم‌آبی وجود دارد اما ما که از بالای سد برداشت نداریم ما از پایین سد در چهارمحال‌وبختیاری برداشت می‌کنیم و برداشت در چهارمحال‌وبختیاری از سهم تعیین‌شده کمتر است.

چهارمحال‌وبختیاری از اصفهان آب بیشتر برداشت نمی‌کند/ آب به شکلی تقسیم شود که منطقه‌ای دچار بحران نشود
کد خبر: 166524
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۶ ۰۸:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حیدر علی‌پور دهکردی نائب رئیس شورای شهر شهرکرد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت آب در این منطقه اظهار کرد: وضعیت آب در این منطقه الآن در حد هشدار است و هنوز به بحران نرسیده است. ولی در بخش‌هایی از استان چهارمحال و بختیاری مثل بروجن که آب شرب هم ندارند در حد بحران است. به‌طورکلی درجاهایی در حد مرز هشدار و جاهایی هم به بحران رسیده است.

علیپور ادامه داد: در بازدیدی که کارشناسان حوزه آب کشور،‌ شورای تأمین استان و مسئولین منطقه‌ای از مسیر چشمه اصلی تا خروجی آب از حوزه آبریز چهارمحال و بختیاری به اصفهان داشتند،‌ میزان خروجی آب در مرز چهارمحال و بختیاری به سمت اصفهان از میزان خروجی آب از سد بیشتر بود.

این عضو شورای شهر شهرکرد بابیان اینکه ما در مرکز استان برای تأمین آب فضای سبز دچار مشکل هستیم،‌ اظهار کرد: ما مانع و مخالف عبور آب نیستیم و می‌گوییم همه‌جا باید از آب برخوردار باشند ولی می‌گوییم که آب به شکلی تقسیم شود که همه در چارچوب وضعیت فعلی دچار مشکل و بحران نشوند و تناسب داشته باشند.

علیپور درباره اینکه برخی مقامات محلی اصفهان مدعی هستند در شهرکرد برداشت آب بیش‌ازحد تعریف‌شده است، گفت: این سخن اصلاً صحیح نیست. در آن روز بازدید از مسیر آب به سمت اصفهان قرار شد کارشناسان مختصص میزان خروجی آب را به طور دقیق مشخص کنند تا همه مسائل روشن شود. ما هم قبول داریم که در مناطق مختلف بحران کم‌آبی وجود دارد اما ما که از بالای سد برداشت نداریم ما از پایین سد در چهارمحال‌وبختیاری برداشت می‌کنیم و برداشت در چهارمحال‌وبختیاری از سهم تعیین شده کمتر است و ما برای روشن شدن این موضوع پیشنهاد می‌دهیم که میزان آب خروجی سد با خروجی از مرز استان اندازه گیری شود و چنین چیزی صحت ندارد که بالادست اصفهان بیشتر برداشت می‌کند.

نائب رئیس شورای شهر شهرکرد تصریح کرد: ما مخالف عبور آب نیستیم ولی می‌خواهیم مردم ضربه نخورند الان چند نقطه در استان با بحران مواجه هستند.

علیپور درباره طرح تونل سوم کوهرنگ برای انتقال آب به اصفهان تصریح کرد: تونل سوم اگر وارد حوزه سد زاینده رود شود که همه از آن برخوردار باشند، خوب است اما اگر همچون تونل گلاب اختصاصی باشد، این ضرر ایجاد می کند و با شکست رو به رو می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها