کد خبر: 167172
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۰۸:۲۹:۰۰
| |

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی مطرح کرد:

وجود 26 هزار بیکار در خراسان جنوبی/ نرخ بیکاری به 11.5 درصد رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از وجود 26 هزار بیکار در استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در استان 11.5 درصد است.

وجود 26 هزار بیکار در خراسان جنوبی/ نرخ بیکاری به 11.5 درصد رسید
کد خبر: 167172
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۰۸:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس رکنی در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌ها خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان 11.5 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی نیز 40.7 درصد است.

وی بیان کرد: سهم بخش کشاورزی در اشتغال 32.9 درصد، صنعت 28.4 درصد و خدمات 37.4 درصد بوده است.

رکنی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیمه شدگان اصلی 113 هزار و 792 نفر و بیمه شدگان تبعی 196 هزار و 68 نفر هستند.

وی بیان کرد: همچنین 168 هزار و 227 نفر شاغل مرد و بیش از 48 هزار شاغل زن در خراسان جنوبی داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: به طور کلی 216 هزار نفر از جمعیت استان شاغل و 26 هزار نفر نیز بیکار هستند.

وی با بیان اینکه طی سال جاری چهار هزار و 217 نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند، گفت: از این میزان 341 نفر برای اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

رکنی با بیان اینکه اشتغال امری فرابخشی بوده و باید همه دستگاه ها پای کار باشند، افزود: اگرچه اداره کار و تعاون متولی این امر است اما همه مسئولان و دستگاه ها به طور مستقیم در امر اشتغالزایی ایفای نقش می کنند.

وی اشتغال را معضل اصلی در کشور و استان دانست و گفت: از دستگاه ها انتظار می رود علاوه بر پرداخت تسهیلات، توانمند سازی را نیز در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر کارآفرینان در توانمندسازی موفق شوند، تسهیلات پرداختی را به نتایج مطلوبی می رسانند.

معاون پشتیبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به اجرای طرح کارورزی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح چهار هزار و 800 نفر ثبت نام کرده اند.

مهدی فاطمی با بیان اینکه 623 واحد پذیرنده برای این طرح ثبت نام کرده اند، گفت: در راستای اجرای این طرح 418 مجوز صادر شده و 482 کارورز نیز مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری 111 نفر در سامانه رصد ثبت نام کرده اند، افزود: همچنین 74 مجوز مشاغل خانگی نیز صادر شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها