کد خبر: 189776
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

علی‌اوسط هاشمی استاندار سابق سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ترکیب استانداران متناسب با شرایط هر استان نیست/ استان‌های مرزی شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی دارند

استاندار سابق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در دولت یازدهم دقت بیشتری برای انتخاب مدیران وجود داشت، گفت: عصر این گذشته که فشارهای سیاسی و مطالبه‌گری‌های خارج از اختیار، از یک وزیر سلب اختیار کند و آرامش را بهم بریزد.

ترکیب استانداران متناسب با شرایط هر استان نیست/  استان‌های مرزی شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی دارند
کد خبر: 189776
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌اوسط هاشمی استاندار سابق سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره میزان موفقیت استانداران و سیاست جابجایی مدیران سیاسی در یک سال گذشته اظهار کرد: ارزیابی من از وضعیت استانداران در مقایسه با دوره اول قطعاً منفی است. در دوره اول منهای خود ما، نگاه‌ها عمیق‌تر بود و در انتخاب مدیران، دقت بیشتری صورت می‌گرفت.

او تأکید کرد: هر استان تعریف خودش را دارد و باید منطبق با اهمیت و نقش‌آفرینی آن استان برای مدیریت آن تصمیم بگیریم.


استاندار سابق سیستان‌وبلوچستان افزود: اگر بخواهیم به آرایش و ترکیب مدیران سیاسی استان‌ها فکر کنیم باید گفت که این آرایشی که منطق با شرایط استراتژیک و حساس هر استان باشد، نیست و من قطعاً به عنوان یک کارشناس نظرم در باره وضعیت فعلی مثبت نیست.

اوسط هاشمی تصریح کرد: با توجه به شرایط و احوالی که اکنون بر استان‌ها حاکم است، نمی‌توانم بگویم که ترکیب فعلی توانسته هم نیازهای منطقه‌ای را تأمین کند و هم برای همراهان دولت مؤثر باشد. اگر به تک‌تک استان‌ها سر بزنید می‌بینید هر کدام از همراهان و یاری‌کنندگان دولت حرف‌های خاص خود را دارند.

او گفت: بعد از گذشت چهل سال از عمر انقلاب و نظام، امروز باید به سمت منطقه‌ای کردن استان‌ها برویم. استان‌های ما هرکدام شرایط خاص خودش را دارند. بخشی ساحلی و دریایی هستند، بخشی کاملاً سیاسی و بخشی هم شرایط ویژه اقتصادی دارند. در عین حال استان‌های مرزی، ترکیبی از زیست متنوع با کثرت اقوام مختلف هستند که استاندار خاصی را طلب می‌کنند.

استاندار سابق سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید به این نگاه برسیم که تفاوت استان‌های مختلف را به درستی احصا کنیم و در کنار این یک بانک اطلاعاتی جامعی از نیروهای انسانی کارآمد و اثرگذارو سازگار با مطالبه زمان و فرزندان زمان تهیه کنیم. اگر به‌شایستگی به تحقق این نگاه پرداختیم آن موقع می‌شود گفت که در مسیر رفتار سیستمی که ضامن محقق کردن اهداف و برنامه‌هایمان و نیز مطالبات مردم است، عمل کرده‌ایم. در غیر این صورت اگر بر اساس فشارها و تأمین نظر و نگاه‌های دوستانه پیش برویم قطعاً منجر به ضرر می‌شود.

اوسط هاشمی اظهار کرد: بعد از چهل سال باید به این رسیده باشیم که استاندار یک استاندار مرزی با یک استان مرکزی متفاوت است. یک استان مرزی شرایط خاص خودش را به لحاظ جغرافیایی و اقلیمی دارد و مدیریت خاص خودش را می‌طلبد این موضوع همچنین برای انتصاب مدیران کل ادارات مختلف نیز صادق است. یک استان مرزی شاهد تردد زیاد اتباع خارجی است و مدیری می‌خواهد که به مسائل آن منطقه اشراف داشته باشد.

او تأکید کرد: عصر این گذشته که فشارهای سیاسی و مطالبه گری‌های خارج از اختیار، از یک وزیر سلب اختیار کند و آرامش را به هم بریزد. وزارت کشور امروز باید پرچم‌دار توسعه کشور باشد. وقتی وزارت کشور توانست یک استاندار سازگار و متناسب با نیازهای منطقه‌ای را به کار بگیرد، مطمئناً چنین انتصابی هم منجر به چینش مدیران کل مناسب در آن استان می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها