کد خبر: 195597
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۵:۲۸:۰۰
| |

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی مطرح‌کرد:

ابراز نگرانی از شیوع اعتیاد بعضی دانش‌آموزان در خراسان‌شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: میزان مصرف تریاک در میان دانش آموزان معتاد این استان از میانگین کشوری بالاتر است.

ابراز نگرانی از شیوع اعتیاد بعضی دانش‌آموزان در خراسان‌شمالی
کد خبر: 195597
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۵:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| براتعلی حاتمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شیوع اعتیاد در میان دانش آموزان 1.7 درصد است که یک درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است، افزود: خراسان شمالی جزو استان های پاک در حوزه اعتیاد دانش آموزی است.

وی با تاکید بر اینکه مخرج مشترک تمامی آسیب های جامعه به خانواده بازمی گردد، ادامه داد: باید خانواده ها نسبت به آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و مواد مخدر آگاه شوند.

حاتمی اظهار کرد: خانواده ایمن، بچه و نسل ایمنی را تحویل جامعه می دهد و علاوه بر آن باید مراقبت های لازم نیز در مدارس از بچه ها و دانش آموزان انجام شود.

به گفته وی طی سال گذشته برای 41 هزار و 230 خانواده آموزش پیشگیری از اعتیاد انجام شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین 25 هزار و 11 نفر در محیط کار و کارگری و نظامی در این ارتباط آموزش دیدند و همچنین در محلات نیز 122 هزار و 878 نفر آموزش های لازم را دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که در این استان خوابگاه دانشجویی دچار کمبود است این امر نیز تبدیل به یکی از دغدغه ها برای بروز آسیبی همچون اعتیاد شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی متاسفانه گرایش جوانان به سوی استفاده از BT افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها