کد خبر: 206436
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۱۳:۵۵:۰۰
| |

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

دولت نمی‌تواند مستقیم بر بحث سرمایه معدن فیروزه دخالت کند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام ابعاد معدن فیروزه باید بررسی شود و برای گردشگری نیز باید آن را آماده کرد؛ دولت نمی‌تواند مستقیما بر بحث سرمایه معدن فیروزه به دلیل خصوصی بودن آن دخالت داشته باشد. 

دولت نمی‌تواند مستقیم بر بحث سرمایه معدن فیروزه دخالت کند
کد خبر: 206436
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۱۳:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| روز گذشته بعد از بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از باغ نشاط و معدن فیروزه، جلسه‌ای با حضور ایشان در محل فرمانداری شهرستان فیروزه برگزار شد؛ احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این جلسه گفت: هرجای ایران مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که هم سرمایه است و هم خدماتی در حال انجام می‌باشد؛ ما باید منصفانه این چهل سال پر افتخار و دستاوردهایش را ارزیابی کنیم.

مازنی در رابطه با معدن فیروزه عنوان کرد: دولت نمی‌تواند مستقیما بر بحث سرمایه معدن فیروزه به دلیل خصوصی بودن آن دخالت داشته باشد.

وی اظهار کرد: تمام ابعاد معدن فیروزه باید بررسی شود و برای گردشگری نیز باید آن را آماده کرد، اگر مشکل قانون است، شاید بشود با تبصره‌ای این مشکل را برطرف کرد؛ ما سرمایه‌گذارانی داریم که شرایط لازم برای استفاده از سرمایه‌شان فراهم نیست و این دلیلی برای خارج شدن این سرمایه از کشور می‌شود.

مشکلی برای ثبت ملی سالروز ورود امام رضا نیست

احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در حاشیه این جلسه در بخشی از سخنان خود گفت: یکی از اهداف سفر به خراسان آشنا شدن با مناسبت دهم تیر یعنی سالروز ورود امام رضا بوده است؛ من فکر می‌کنم که مشکلی برای ثبت ملی این روز وجود نداشته باشد البته بخشی از آن مربوط به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌شود.

وی با بیان این که به حوزه فرهنگ هیچ توجهی نمی‌شود و این حوزه سهم اندکی از بودجه کشور را دارد، عنوان کرد: ما وظیفه نظارت نیز داریم، هیچ محدودیتی بر نظارت ما بر دستگاه‌ها وجود ندارد حتی درباره دستگاهایی که وزیر ندارد می‌توانیم سوال و تذکر لازم را به رئیس جمهور ابلاغ کنیم همین طور صدا سیما؛ طرح قانون اداره، نظارت و خط مشی صدا و سیما در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است و به زودی تحویل مجلس داده می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها