کد خبر: 220985
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۰۷:۵۴:۰۰
| |

فرماندار دلگان خبر داد:

تحویل اشیای تاریخی و مکشوفه در اردبیل

‌فرماندار دلگان گفت‌: با پیگیری‌های انجام گرفته تعدادی اشیای مربوط به هزاره سوم میلاد که کشف شده بود، شناسایی و در حضور مسئولین میراث فرهنگی استان تحویل این بخش شد.

تحویل اشیای تاریخی و مکشوفه در اردبیل
کد خبر: 220985
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۰۷:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌مجتبی شجاعی درتضویح بیشتر نسبت به اشیای مکشوفه، گفت: این اشیا شامل 4 ظرف سفالی، 4 قطعه شیء فلزی، 48 عدد مهره سنگی و شیشه‌ای، 4 قطعه ادوات سنگی به همراه قطعات شکسته 2 ظرف فلزی گرانقیمت است که محلیان دلگانی که در امانت و دیانت مشهور هستند، این اشیا را به قصد حفط آثار فرهنگی‌شان تحویل دادند‌.

وی گفت: متاسفانه سال‌های اخیر بسیاری افراد غیربومی از برخی استان‌های دیگر کاوش‌های غیرقانونی و شبانه زیادی را در مناطقی از گستره تمدن کهن دلگان زمین در مناطق صعب العبور انجام داده و اشیاء زیادی مربوط به دوران باستان را به سرقت برده‌‌و از کشور به صورت غیرقانونی خارج کرده‌اند.

شجاعی ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای برخورد با کاوشگران غیرقانونی با دستگاه‌های مختلف صورت پذیرفته است و از طرفی با برنامه ریزی میراث فرهنگی استان و حساسیت موضوع به زودی کاوش‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی گفت: دلگانی‌ها بر روی تاریخ و فرهنگ غنی منطقه خود بسیار حساس بوده و این اعتقاد به صورت گسترده در بین مردم وجود دارد که حفظ آثار معنوی و‌میراث فرهنگی منطقه و کشورشان را از اصول اجتماعی خود می‌دانند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها