کد خبر: 223448
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۱ ۱۳:۴۱:۰۰
| |

مدیرکل گمرک استان سمنان اعلام کرد:

بیش از 117 هزار تن کالا از استان سمنان صادر شد

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون بالغ‌بر 117 هزار تن کالا از استان سمنان صادر شده است.

بیش از 117 هزار تن کالا از استان سمنان صادر شد
کد خبر: 223448
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۱ ۱۳:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی سعد الدین مدیرکل گمرک استان سمنان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش میزان صادرات و کاهش واردات در استان سمنان از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در راستای تحقق شعار سال است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 97 تاکنون 117 هزار و 798 تن کالا از گمرک استان سمنان به سایر کشورهای خارجی صادر شده است، اعلام کرد: ارزش دلاری این حجم از صادرات بالغ‌بر 54 میلیون و 704 هزار دلار بود.

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به اینکه هیدروکربن سبک، پودر لباس‌شویی، کولرآبی، سرب تصفیه نشده، سود سوزآور، قاشق و چنگال یک‌بارمصرف از کالاهای مهم صادراتی استان سمنان است اعلام کرد: روغن دنده، کابل زمینی، نطفه زنده، سدیم لوریل سولفات، کرک بزی، اجزا و قطعات از فولاد یا آهن از دیگر مواردی است که از این استان به سایر کشورهای خارجی صادرشده است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی استان به 32 کشور در جهان صادر می‌شود اذعان کرد: افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه، امارات متحده عربی، هنگ‌کنگ، ترکمنستان، صربستان، ارمنستان، آذربایجان، هند، جمهوری کره از کشورهای مهمی هستند که به‌طور مداوم برای دریافت محصولات این استان ارتباط تجاری دارند.

سعد الدین میانگین ارزش دلاری هرآن کالای صادراتی را 464 دلار اعلام کرد و گفت: در این مدت بالغ‌بر 6 هزار و 340 تن کالا به ارزش 13 میلیون و 773 هزار دلار از این گمرک ترخیص شده است.

وی ابراز داشت: عمده‌ترین کـــالاهای وارداتی شامل ماشین‌آلات خط تولید و اجزا و قطعات آن‌ها، مواد اولیه شرکت‌های تولیدی است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه کالاهای وارداتی از 16 کشور مختلف به این استان می‌رسد تصریح کرد: میانگین ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی 2 هزار و 172 دلار است.

وی در پایان درآمد گمرک استان سمنان را با احتساب ضمانت‌نامه‌ها 106 هزار و 472 میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این درآمد 19 درصد افزایش داشته است.

سعد الدین با تأکید بر اینکه مقابله با قاچاق کالا از دیگر رویکردهای مهم دولت در این نهاد بوده است اعلام کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون تنها یک پرونده قاچاق کالا در گمرک استان سمنان کشف‌شده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها