کد خبر: 225870
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۰۹:۱۶:۰۰
| |

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

ترمز «آسیب‌های اجتماعی» در کرمانشاه کشیده شده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته ترمز آسیب‌های اجتماعی در استان کشیده شده است.

ترمز «آسیب‌های اجتماعی» در کرمانشاه کشیده شده است
کد خبر: 225870
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۰۹:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| امید قادری در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استان کرمانشاه به سیر کاهشی آسیب های اجتماعی در استان اشاره کرد و افزود: با اقداماتی که در سالهای اخیر صورت گرفته خوشبختانه سال گذشته ترمز آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه کشیده شد و هم اکنون شاهد سیر کاهشی آسیب‌ها دراستان هستیم. خوشبختاننه در بحث معضل اعتیاد از جمع استانهای پرمصرف خارج شده‌ایم و مرگ و میر ناشی از اعتیاد هم در استان سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است. در بحث خودکشی سال گذشته نیز علی‌رغم وقوع زلزله بزرگ آبان ماه شاهد کاهش 13.9 درصدی خودکشی در استان بودیم. همچنین گزارشات همسرآزاری 10 درصد و گزارشات کودک آزاری سه درصد دراستان کاهش داشته است.

قادری با اشاره به کاهش طلاق‌های ثبت شده در استان، گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد علت اصلی طلاق در 54 درصد موارد نداشتن مهارت زندگی است، همچنین اعتیاد با 15 درصد، روابط خارج از عرف با 15 درصد، مشکلات اقتصادی با هشت درصد و دخالت خانوادگی با شش درصد از دیگر عوامل طلاق محسوب می‌شوند. در همین راستا بحث ارائه آموزشهای پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج در دستور کار قرار گرفته و با راه اندازی سامانه کاهش طلاق امیدواریم بیش از پیش روند کاهشی طلاق را در استان شاهد باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تدوین پروتکل مداخلات و حمایت‌‎های روانی اجاماعی در مناطق زلزله زده، گفت: زلزله کرمانشاه اولین زلزله‌ای بود که در آن در کنار بازسازی واحدهای مسکونی به بازسازی روحی و روانی زلزله‌زدگان توجه ویژه‌ای شد. در ماه اول پس از زلزله 110 مددکار در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرده و کار شناسایی گروه های آسیب پذیر را انجام دادند و در مرحله دوم 75 هزار زلزله زده غربالگری روحی روانی شدند وافرادی که نیاز به مداخلات تخصصی داشتند شناسایی شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها