کد خبر: 232017
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۰۹:۴۶:۰۰
| |

مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد:

3700 بدهکار مهریه در زندان به سر می‌برند

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به جمع‌آوری کمک 80 میلیاردی در جشن‌های گلریزان امسال گفت: 3 هزار و 766 بدهکار مهریه در زندان به سر می‌برند.

3700 بدهکار مهریه در زندان به سر می‌برند
کد خبر: 232017
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۰۹:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| اسدالله جولایی صبح چهارشنبه در شورای اداری لرستان با بیان اینکه رسالت ستاد دیه شناسایی و حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد است، گفت: از ابتدای فعالیت ستاد تا کنون 115 هزار نفر از زندان آزاد شده اند. این افراد به علت حوادث رانندگی، کارگاهی، قتل غیر عمد و محکومیت مالی غیر عمد در زندان بوده اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به برگزاری سی و یکمین جشن گلریزان در کشور گفت: امسال در 400 نقطه کشور جشن گلریزان برگزار شد. در مجموع در کل کشور طی امسال 80 میلیارد تومان در جشن های گلریزان جمع آوری شد.

وی همچنین با اشاره تصویب و اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث گفت: با این قانون تعداد رانندگان زندانی کاهش پیدا کرد و اگر این قانون نبود الان 300 هزار راننده زندانی داشتیم و این در حالیست که این تعداد 350 نفر است که این تعداد نیز مربوط به گذشته است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیشترین تعداد زندانی در کشور مربوط به چک برگشتی، صادر کنندگان و ضامنین است، اظهار داشت: قانون مربوطه در این زمینه نیز در شورای نگهبان در حال بررسی است.

جولایی با بیان اینکه در حال حاضر 9 هزار و 228 نفر بدهکار مالی چک در زندان به سر می برند، گفت: در مجموع 13 هزار و 500 نفر بدهکار جرایم غیر عمد در زندان به سر می برند.

وی با اشاره به آزادی هزار و 187 نفر از زندان های کشور طی امسال گفت: میزان بدهی این زندانیان غیر عمد 193 میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به پرداخت 37 میلیارد تومان به ستاد دیه لرستان در سال گذشته گفت: امسال نیز 18 میلیارد تومان به ستاد دیه لرستان پرداخت شده و زمینه آزادی 29 نفر فراهم شده است.

جولایی با تاکید بر اینکه به قضات تاکید شده بدهکاران مهریه به زندان معرفی نشوند، گفت: سال گذشته دو هزار و 500 بدهکار مهریه از زندان آزاد شدند و امسال نیز سه هزار و 766 نفر بدهکار مهریه در زندان به سر می برند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها