کد خبر: 241104
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ ۰۸:۱۸:۰۰
| |

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

خشک شدن 170 حلقه چاه آب / 3 هزار روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 170 حلقه چاه آب استان خشک شده است و سه هزار روستا نیز در بلوچستان با تانکر آبرسانی می شود.

خشک شدن 170 حلقه چاه آب / 3 هزار روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند
کد خبر: 241104
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ ۰۸:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌غلامرضا مالکی با بیان اینکه امسال 170 حلقه چاه آب استان خشک شده است و سه هزار روستا نیز در بلوچستان با تانکر آبرسانی می شود، گفت: به همین دلیل اولویت سازمان مدیریت برنامه ریزی استان با تامین منابع آبی است که برای آبرسانی سیار 15 میلیارد تومان، تخصیص پیدا کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه گفت: امسال 60 میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به جبران خسارت های زیرساخت های آب شهری و روستایی، عشایری، کشاورزی و شیلات استان اختصاص یافت که 43 درصد آن تخصیص پیدا کرده است و به صورت پروژه ای در اختیار دستگاه هایی قرار می گیرد که به زیرساخت های آن خسارت وارد شده است.

مالکی بیان کرد: بر اساس تصمیم هیات وزیران به بهره برداران کشاورزی که از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند و قادر به باز پرداخت اقساط خود نیستند، سه سال اجازه تنفس داده و سود و کارمزد وام هایشان بخشیده می شود. لذا در صورتی که بارندگی در نقطه ای کمتر از 90 میلی متر باشد کشاورزی توجیهی ندارد و باید سراغ شیوه نوین آن رفت. بنابراین از آن جایی که کشاورزی در استان سنتی است انجام آن توجیهی ندارد و باید سراغ دیگر ظرفیت ها برای توسعه اشتغال و تولید ناخالص داخلی رفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: بر اساس مطالعات محور شرق فقط حوزه خدمات می‌تواند نرخ بیکاری را کاهش دهد که در استان، این حوزه 52 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است. در صورتی که می خواهیم محور شرق فعال شود باید در تولید نقش داشته باشیم و بازرگانی را از منطقه آزاد چابهار شروع کنیم و تا میلک امتداد دهیم، به همین دلیل سراغ پروژه راه آهن رفته ایم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها