کد خبر: 164053
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۳ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی:

باید به دنبال جذاب کردن بازار برای سرمایه‌گذار خارجی باشیم

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تسهیل فضای کسب‌و‌کار یکی از راهکارهای اصلی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: ایران باید به نحوی عمل کند که محیط کسب‌و‌کارش در مقایسه با رقبا جذاب‌تر باشد.

باید به دنبال جذاب کردن بازار برای سرمایه‌گذار خارجی باشیم
کد خبر: 164053
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۳ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ولی‌الله سیف در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: بدیهی است برای توسعه اقتصاد کشور باید از ظرفیت‌های قانونی مختلف استفاده شود و در این راستا علاوه بر حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی باید از موضوع جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز حمایت کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تسهیل فضای کسب و کار یکی از راهکارهای اصلی برای جذب سرمایه گذاری خارجی است، ادامه داد: به هر میزان محیط و فضای کسب و کار در کشور تقویت شود امکان جذب سرمایه گذاری خارجی بیشتر فراهم می‌شود.

سیف تصریح کرد: در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی رقابت بین کشورها وجود دارد و ایران برای موفقیت در این رقابت باید به نحوی عمل کند که محیط کسب و کارش در مقایسه با رقبا جذاب‌تر باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رتبه کشور در زمینه فضای کسب و کار در جهان مناسب نیست؛ بنابراین باید موانع فعالیت‌های اقتصادی و نکات بازدارنده که می‌تواند برای سرمایه‌گذار، ریسک و هزینه ایجاد کند، برطرف شود. ایجاد انضباط در بازار اقتصادی کشور، تعریف حقوق ذی‌نفعان و مشخص کردن دامنه مسئولیت‌ها در تمامی سطوح در زمینه جذب سرمایه‌گذاری نقش دارد.

سیف گفت: بانک مرکزی برای یکسان‌سازی نرخ ارز که در راستای حمایت از جذب سرمایه‌گذاری بوده اقداماتی انجام داده و در این راستا تخصیص ارز مبادله را محدود و تلاش‌های را برای ارتقای روابط بانکی در سطح بین‌المللی داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: باید از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت‌های لازم را داشت و در این راستا باید سرمایه‌گذاران به اطلاعات روز مورد نیاز دسترسی داشته باشند؛ باید شرایطی را در کشور فراهم کرد که سرمایه‌گذاران خارجی از شفافیت بازارهای ایران اطمینان پیدا کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها