کد خبر: 164871
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۱۶:۰۲:۰۰
| |

علی لاریجانی:

افتتاح اتاق بازرگانی ایران و روسیه برای شنیدن مشکلات تجار ایرانی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بین بازرگانان ایران و روسیه به این منظور برگزار شد که از زبان تجار ایرانی بشنویم که مشکلات آنها چیست و با حضور آقای ولودین رئیس مجلس دومای روسیه و اتاق بازرگانی روسیه بتوان مسائل را دنبال کرد.

افتتاح اتاق بازرگانی ایران و روسیه برای شنیدن مشکلات تجار ایرانی است
کد خبر: 164871
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۱۶:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی در حاشیه افتتاح اتاق بازرگانی ایران و روسیه در تهران در جمع خبرنگاران، گفت: اراده دو کشور ایران و روسیه در این است که روابط تجاری بین دو کشور افزایش یابد.

نماینده مردم قم در مجلس از تداوم نشست‌های اتاق‌های بازرگانی ایران و روسیه سخن گفت و افزود: قرار است مسائل و مشکلات بازرگانان ایرانی دسته‌بندی شود و از آنجا که اتاق بازرگانی روسیه در این همایش حضور دارد مسائل ساماندهی و پیگیری شود.

وی تاکید کرد: رییس دومای دولتی روسیه علاقمند است که روابط تجاری بین بخش خصوصی دو کشور جدی‌تر دنبال شود از این فرصت باید استفاده کرد و مشکلات را مرتفع کرد که امیدوارم این موضوع تحقق یابد.

تا یک ماه دیگر مشکل حقوق گمرکی با طرف روسی حل می‌شود

همچنین رییس مجلس شورای اسلامی در همایش تجاری ایران و روسیه که به مناسبت افتتاح اتاق بازرگانی ایران و روسیه در تهران برگزار شد، گفت: حقوق گمرکی از موضوعاتی است که با اوراسیا درباره پیوستن ایران به اتحادیه گمرکی مذاکراتی داشتیم که تقریبا به نتیجه رسیده و احتمالا تا یک ماه آینده انجام می‌شود.

لاریجانی گفت: رییس دومای دولتی روسیه اهتمام دارد که روابط تجاری بین دو کشور ایران و روسیه افزایش یابد که در ملاقات‌های مشترک که در مسکو و سایر کشورها با ایشان داشتم با یک دید درازمدتی به روابط دو کشور نگاه می‌کند و علاقمند است روابط تجاری بین بخش خصوصی دو کشور تنگاتنگ‌تر شود.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: پیرو مذاکرات بین دو کشور در برخی زمینه‌ها سرمایه‌گذاری‌هایی در حوزه نفت و گاز انجام شده که پیشرفت‌های نسبتا خوبی داشته است همچنین در زمینه حمل و نقل ریلی نیز پیشرفتهایی شده که با توجه به مصوبه‌ای که اخیرا در مجلس تصویب شد از حدودا 6 تا 7 میلیارد دلار فاینانس استفاده خواهد شد که این موضوع امتیاز جدیدی برای روابط توسعه روابط ایران و روسیه می‌باشد. در سایر زمینه‌ها که جزء توافق‌هایی است که در نقشه راه صنعتی وزارت صنایع است، دو سال قبل با طرف روس توافقاتی انجام داد.

وی خطاب به مسؤولان اتاق بازرگانی ایران و روسیه توصیه کرد از هم‌سخنی بین پارلمانهای ایران و روسیه استفاده کنند و مشکلات را مطرح کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی از رییس دومای دولتی روسیه خواست تا برای ورود کشتیهای ایرانی به رودخانه ولگا پیگیریهای لازم را انجام دهد.

لاریجانی یادآور شد: بحثهای مهم دیگری در زمینه روابط بین دو کشور وجود دارد که باید با روسها مطرح شود تا به نتیجه برسد. مجلس نیز در پیگیری خواسته‌های اتاق بازرگانی ایران و روسیه اهتمام لازم را انجام می‌دهیم تا موضوعات ساماندهی شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها