کد خبر: 165609
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۴:۱۲:۰۰
| |

قیمت جهانی طلا اندکی بالا رفت

قیمت طلا در بازارهای جهانی صبح امروز (دوشنبه) با وجود افزایش شاخص‌های دلار و سهام، اندکی بالا رفت.

قیمت جهانی طلا اندکی بالا رفت
کد خبر: 165609
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۴:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد: قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 01:15 صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن به یک هزار و 346 دلار و 10 سنت رسید که نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته یک دهم درصد افزایش دارد.


قیمت آتی طلا در بازار کامکس نیویورک نیز در ساعت یاد شده با یک دهم درصد افزایش به یک هزار و 349 دلار و 20 سنت رسید.


آمریکا، فرانسه و انگلیس به بهانه استفاده سوریه از سلاح شیمیایی، بامداد شنبه (بیست و پنجم فروردین) دمشق و استان حمص در سوریه را هدف حمله موشکی قرار دادند؛ بنا بر اعلام وزارت دفاع سوریه، در این حمله 110 موشک به خاک این کشور شلیک شد که سامانه های ضد هوایی این کشور 71 فروند آن را رهگیری و منهدم کردند.


همزمان با اینکه واشنگتن با وضع تحریم های اقتصادی جدید علیه روسیه، خود را برای افزایش فشار بر این کشور آماده می کند، «ولادیمیر پوتین» رئیس چمهوری روسیه نیز دیروز (یکشنبه) هشدار داد، حملات بیششتر به سوریه ، جهان را به هرج و مرج می کشاند.


شاخص های های سهام و دلار امروز در ساعت یاد شده با این انتظار که حمله موشکی قدرت های غربی به سوریه ادامه دار نیست، افزایش یافت.


شاخص دلار نزدیک بالاترین رکورد آن در 2 ماه گذشته است. با وجود افرایش این شاخص ها، قیمت طلا صعودی شد در حالی است که معمولا شاخص دلار و قیمت کالاهایی مانند طلا که به طور سنتی به دلار قیمت گذاری می شوند در جهت عکس یکدیگر حرکت می کنند. زیرا با کاهش شاخص دلار، قدرت خرید خریدارانی که واحد پولشان ارزی بجز دلار است بالا می رود و می توانند مقدار بیشتری از این کالاها بخرند. افزایش تقاضای این کالاها نیز موجب افزایش قیمت آنها می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها