کد خبر: 188410
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۱۳:۳۵:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی:

با خروج آمریکا از برجام همه سناریوهای نفتی ایران روی میز است

پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی گفت: نفت ایران به هیچ وجه از بازارهای بین‌المللی خارج نمی‌شود.

با خروج آمریکا از برجام همه سناریوهای نفتی ایران روی میز است
کد خبر: 188410
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۱۳:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی در نشست حاشیه‌ای بیست و سومین نمایشگاه نفت با اشاره به خروج آمریکا از برجام که شب گذشته توسط رئیس‌جمهور این کشور اعلام شد گفت: با توجه به این موضوع رئیس جمهور کشورمان نیز شب گذشته روشنگری کرد و راه آینده را ترسیم کرد.

وی افزود: امروز راه ما در خصوص استفاده و اعتماد به ساخت داخل و خلاقیت‌ها و همچنین استفاده از فرصت برجام ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با اشاره به حضور رایزن اقتصادی انگلیس در ایران برای انعقاد یک قرارداد در پایانه‌های نفتی تصریح کرد: با قراردادی که امروز با کشور انگلیس داشتیم تجهیزات حیاتی که پشتیبان صنعت نفت و گاز کشور است را خواهیم داشت و این کار مهمی است که می‌توانیم به عنوان هاب در عسلویه مطرح باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از برجام آنچه را توانستیم در صنعت نفت و گاز کشور انجام دادیم و جمهوری اسلامی به بازار جهانی بازگشت و توانست سهم خود را از اوپک بگیرد.

موسوی تصریح کرد: ما بعد از برجام افزایش قابل توجهی در ظرفیت پتروشیمی داشتیم که میزان تولید به 10.5 میلیون تن رسید بخشی از ستاره خلیج فارس افتتاح شد، توسعه لایه نفتی پارس جنوبی بعد از برجام اتفاق افتاد و همچنین افزایش سه برابری تولید از غرب کارون را داشتیم ضمن اینکه صادرات نفت خاممان نیز دو برابر شد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش 38 درصدی بارگیری نفتکش‌ها در پایانه‌های عسلویه و خارک در سال گذشته اظهار داشت: در سال 96 ، 1050 نفتکش در دو پایانه عسلویه و خارک بارگیری کردند که نسبت به سال 95 ، 38 درصد افزایش را نشان می‌دهد و این در حالی است که در زمان تحریم غیر از کشور ژاپن، هیچ کشوری مجوز نداشت و از این کشور نیز فقط یک نفتکش به سمت پایانه‌های نفتی ایران می‌آمد.

موسوی درباره سوآپ نفت از پایانه‌های نفتی ایران اظهرا داشت: ما به واسطه برجام از سال گذشته با رایزنی‌هایی که وزارت نفت و وزارت خارجه داشت توانستیم سوآپ را آغاز کنیم و طی این مدت 71 نفتکش تخلیه کردیم که حدود 3.5 بشکه نفت خام می‌شود.

وی همچنین گفت: ما در ماه آوریل بیشترین رقم صادرات نفت خام و میعانات گازی را داشتیم که حدود 2.660 هزار بشکه از پایانه‌های خارک و عسلویه بوده است.

وی درباره تاثیر خروج آمریکا از برجام و تردد نفتکش‌ها در پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: در این خصوص تمام سناریوهای ما روی میز است تدارک همه چیز دیده شده و شرکت ملی نفتکش ایران نیز جزو ناوگان‌های برتر دنیا است و قطعا دنیا به نفت ما احتیاج دارد و در حوزه معادلات نفت نقش‌آفرینی خواهیم کرد بنابراین به هیچ وجه خروج ایران از بازارهای بین المللی نفت را نمی‌بینیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها