کد خبر: 231896
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۱۳:۵۷:۰۰
| |

باز آفرینی شهری بدون ساماندهی حمل ونقل حومه ای امکان پذیر نیست

وزیر راه و شهرسازی گفت: حمل ونقل حومه ای باید در باز آفرینی شهری ساماندهی شود.

باز آفرینی شهری بدون ساماندهی حمل ونقل حومه ای امکان پذیر نیست
کد خبر: 231896
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۱۳:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه چهل و نهم باز آفرینی ملی با دستور کار استان تهران با حضور عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی ،محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، هوشنگ عشایری معاون وزیر و مدیر عامل شرکت باز آفرینی کشور برگزار شد.

دو موضوع مهم اقلیمی در تهران، فرونشست در جنوب و احتمال زلزله در شمال کشور در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

چهار ونیم میلیون نفر بد مسکن در تهران


در این جلسه محمدزاده مدیر کل راه و شهرسازی تهران با بیان اینکه تهران قریب به 17 درصد جمعیت کل کشور را در یک درصد مساحت کشور در خود جای داده است ،گفت: چهار و نیم میلیون نفر از 13 میلیون نفر جمعیت تهران شرایط بدمسکنی دارند.

وی ادامه داد: اگر چه خالص مهاجرت به شهر تهران طی چند سال اخیر کاهش داشته اما در شهرهایی مثل قدس تراکم جمعیت به 800 نفر رسیده است.

کمبود خدمات مهم ترین مشکل باز آفرینی شهری


در ادامه این جلسه علی اکبری، رییس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه اتفاق بزرگ نوسازی در 4990 بلوک شهری رخ داده است اظهار کرد: مهم ترین مشکل ما در حوزه باز آفرینی شهر تهران کمبود خدمات است.

اکبری اظهار کرد: نسبت پروانه های تجمیعی در بافت های ناکارآمد شهری تهران از صفر درصد در سال 1370 به 53 درصد در سال جاری رسیده است.

وی به عمده اقدامات سازمان نوسازی اشاره کرد و گفت :تصویب و ابلاغ بسته هماهنگ تشویقی در سال 1394، تعریف 42 پروژه مرمت و احیا خانه های تاریخی، حل مشکل اراضی اوقافی و کاهش بروکراسی دریافت تسهیلات بوده است.

اکبری تاکید کرد: شهرداری تهران تاکنون 850 میلیارد تومان تخفیف برای مجوز پروانه در بافتهای فرسوده اعطا کرده است.

رییس سازمان نوسازی شهر تهران افزود: 58 دفتر توسعه محله ای با پوشش 178 محله را امسال فعال می کنیم، همچنین 6 پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 2400 واحد را شروع کرده ایم.

وی با بیان اینکه 600 واحد مسکونی امید در حال ساخت داریم ،افزود: تا پایان شهریور3 هزارو 200 واحد مسکونی برای مناقصه را به توسعه گران سپرده ایم.

افزایش ارزش افزوده زمین های بافت فرسوده


در ادامه محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه اقدامات باز آفرینی باید به افزایش ارزش افزوده زمینها و خانه ها در محلات هدف منجر شود گفت: اجرای طرح های بزرگ در بافت ها به این پیشنهاد کمک می کند.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه هماهنگی بسیار مهمی می بایست بین طرح باز آفرینی و ساماندهی شهر تهران صورت بگیرد افزود: لزوم تلفیق این دو طرح الزامی است.

آخوندی اظهار کرد: بازآفرینی شهر تهران بدون حل و فصل ساماندهی حمل و نقل حومه امکان پذیر نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها