کد خبر: 249901
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۱۸:۱۲:۰۰
| |

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

حباب سکه به 450 هزار تومان رسید/ افت شاخص سهام در بازار سرمایه بین‌المللی دلیل افزایش قیمت طلا است

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار سکه و طلا گفت: علی‌رغم عادی بودن روال دادوستد‌ها در بازار سکه و طلا اما افزایش قیمت جهانی طلا و همچنین افزایش قیمت ارز در بازار داخلی تأثیر عمده‌ای در افزایش طلا در بازار ایران داشته است. با این‌حال به دلیل تقاضا برای خرید سکه در بازار حباب سکه که تا هفته قبل به زیر 400 هزار تومان رسیده بود امروز تا 450 هزار تومان افزایش پیدا کرد

حباب سکه به 450 هزار تومان رسید/ افت شاخص سهام در بازار سرمایه بین‌المللی دلیل افزایش قیمت طلا است
کد خبر: 249901
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۱۸:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار سکه و طلا به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: امروز قیمت جهانی طلا نسبت به هفته گذشته با 25 دلار افزایش مواجه بود. بر اساس همین افزایش قیمت جهانی طلا و همین‌طور افزایش اندک قیمت ارز در بازار داخلی باعث شد تا قیمت طلا در بازار داخل با افزایش قیمت روبرو شود.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا گفت: علی‌رغم عادی بودن روال دادوستد‌ها در بازار سکه و طلا اما افزایش قیمت جهانی طلا و همچنین افزایش قیمت ارز در بازار داخلی تأثیر عمده‌ای در افزایش طلا در بازار ایران داشته است. بااین‌حال به دلیل تقاضا برای خرید سکه در بازار حباب سکه که تا هفته قبل به زیر 400 هزار تومان رسیده بود امروز تا 450 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

کشتی آرای گفت: سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز با 3 میلیون 956 هزار تومان، سکه طرح قدیم هم با 3 میلیون 700 هزار تومان و نیم‌سکه بهار آزادی باقیمت 1 میلیون 990 هزار تومان دادوستد شد. ربع‌سکه هم در بازار امروز شنبه باقیمت 1 میلیون 150 هزار تومان و سکه‌های 1 گرمی با 655 هزار تومان معامله شد.

او در ادامه افزود: هر مثقال طلا هم به 1 میلیون 533 هزار تومان و طلای 18 عیار هم با افزایش قیمت امروز در بازار به 352 هزار و 500 هزار تومان رسید.

او در ادامه گفت: همیشه در ماه پایانی سال میلادی بازار جهانی با نوسانات قیمت مواجه بوده است. کاهش بهره اوراق قرضه آمریکا و همچنین افت شاخص سهام در بازار سرمایه بین‌المللی جذابیت سرمایه‌گذاری بر روی بازار طلا را افزایش داده است. به‌این‌ترتیب با افزایش تقاضایی که در بازارهای جهانی رخ‌داده قیمت هر اونس طلا به 1 هزار و 248 دلار رسید.

کشتی آرای در پایان گفت: در بازار داخلی هم به دلیل اینکه در ماه پایانی سال هم با افزایش مسافرت‌های خارجی مواجه هستیم و هم اینکه برخی از مؤسسات و شرکت‌های داخلی با توجه به تسویه‌حساب‌هایی که با شرکت‌های خارجی دارند، طبیعتاً تقاضایی را در بازار داخلی ایجاد می‌کند که این باعث نوسان در بازار ارز و قاعدتاً افزایش قیمت ارز می‌شود و بر روی قیمت سکه و طلا تأثیر می‌گذارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها