کد خبر: 252154
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

بسته اقتصادی دوشنبه ۱۳۹۷/۰۹/۲۶

از پیگیری افزایش وام ازدواج برای سال 98 تا ثبات قیمت سکه و طلا در بازار

پیگیری افزایش وام ازدواج، دپوی 14 هزار خودرو در گمرک، موافقت بانکها با کاهش نرخ بهره و ثبات در بازار سکه و طلا از جمله خبرهای مهم اقتصادی امروز دوشنبه 1397/09/26 بودند

از پیگیری افزایش وام ازدواج برای سال 98 تا ثبات قیمت سکه و طلا در بازار
کد خبر: 252154
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۱۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پیگیری افزایش وام ازدواج برای سال 98 محمد فیضی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تلاش نمایندگان برای افزایش سقف وام مسکن در بودجه سال 98 کل کشور، گفت: با توجه به تورم رخ داده در اقتصاد و همچنین سخت شدن شرایط زندگی برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن مطرح شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طبق شنیده ها دولت پیشنهادی در خصوص افزایش سقف وام ازدواج در بودجه 98 مطرح نکرده است، افزود: در شرایط فعلی برای تسهیل ازدواج باید با افزایش وام در این حوزه به تسهیل گری بپردازیم.

14هزار دستگاه خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک و مناطق آزاد یک مقام مسئول در گمرک ایران در مورد آمار قطعی تعداد خودروهای وارداتی دپو شده در محوطه های گمرکی و انبارهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: تعداد قطعی این خودروها براساس تازه ترین گزارش‌ها، 14 هزار دستگاه است که از این تعداد، حدود 6400 دستگاه مربوط به ثبت سفارش های غیر قانونی بوده و از سوی مرجع قضایی توقیف شده است؛ مابقی این خودروها نیز یا مجوز ثبت سفارش ندارند، یا تاریخ مجوز ثبت سفارش این خودروها منقضی شده است.

موافقت بانکهای دولتی برای کاهش نرخ بهره محمدرضا حسین زاده رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی با بیان اینکه هنوز شورای پول و اعتبار دستور کاری برای تغییر نرخ سود تعیین نکرده است، گفت: بانکهای دولتی موافق کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی هستند.

محمدرضا حسین‌زاده در خصوص تغییر نرخ سود بانکی اظهار داشت: تا آنجا که اطلاع دارم تغییر نرخ سود بانکی فعلا مدنظر شورای پول و اعتبار نیست؛ هر چند ممکن است که بانک مرکزی برای این موضوع ملاحظاتی را مدنظر داشته باشد؛ اما آنچه که دورادور مطلع هستم، فعلا تغییر نرخ سود بانکی در دستور کار نیست.

هزینه زندگی یک کارگر 2 برابر دستمزدش در حالی مرکز آمار ایران متوسط هزینه خانوار شهری را ماهیانه 2میلیون و 746 هزارتومان اعلام کرده است که دستمزد کارگران افزایشی نداشته و حداقل دستمزد یک میلیون و 375 هزار و554 تومان است.

شورای عالی کار در آخرین نشست خود در سال 1396 حداقل دستمزد ماهانه کارگران برای 30 روز کاری را با 20 درصد افزایش نسبت به دوره قبل خود، یک میلیون و 114 هزار و 140 تومان تعیین کرد.

میل به فروش طلا بیشتر از میل به خرید است محمد کشتی‌آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار طلا و سکه به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: امروز با شروع به کار بازارهای جهانی قیمت طلای جهانی با یک دلار کاهش به 1 هزار 239 دلار در هر اونس رسید؛ اما در بازار داخلی قیمت ارز با نوساناتی مواجه بود و باعث شد که قیمت سکه بین 30 تا 40 هزار تومان با افزایش مواجه شود؛ اما در ادامه دادوستد‌های روزمره طلا و سکه مجدداً قیمت ارز کاهش پیدا کرد و قیمت طلا و سکه به سطح قیمت‌های دیروز رسید.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در ادامه گفت: با توجه به ثبات نسبی که قیمت طلا و سکه و ارز در کشور داشته دادوستدها بسیار باثبات است و عرضه و تقاضا در بازار با روال عادی در جریان است. گفتنی است با شرایط فعلی بازار میل به فروش بیشتر از میل به خرید است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها