کد خبر: 279148
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

استمرار سیاست‌های ارزی در سال 98 به تعادل در حوزه ارزی منجر می‌شود/ به دنبال تقویت ارزش پول ملی در سال 98 هستیم/ تراز بازرگانی ما در سال 98 حتی بدون نفت هم مثبت خواهد بود

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص پیش‌بینی اوضاع اقتصادی در سال 98 گفت: پیش‌بینی تعادل در حوزه ارزی در سال 98 بستگی به نحوه مداخله بانک مرکزی در عملیات بازار ارز دارد. همچنین دولت نباید در خصوص بازار ارز تصمیمات غیرکارشناسانه بگیرد و منجر به التهاب در بازار ارز کشور شود.

استمرار سیاست‌های ارزی در سال 98 به تعادل در حوزه ارزی منجر می‌شود/ به دنبال تقویت ارزش پول ملی در سال 98 هستیم/ تراز بازرگانی ما در سال 98 حتی بدون نفت هم مثبت خواهد بود
کد خبر: 279148
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص پیش‌بینی اوضاع اقتصادی در سال 98 به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: در سال 98 با توجه تغییر سیاست‌های ارزی و تصمیماتی که تا حدی اشتباهات دولت را در نیمه اول سال گذشته جبران کرد، می‌توان در صورت استمرار این سیاست‌ها به شکل‌گیری تعادلی در وضعیت اقتصادی در حوزه ارزی رسید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: پیش‌بینی تعادل در حوزه ارزی در سال 98 بستگی به نحوه مداخله بانک مرکزی در عملیات بازار ارز دارد. همچنین دولت نباید در خصوص بازار ارز تصمیمات غیرکارشناسانه بگیرد و منجر به التهاب در بازار ارز کشور شود. نمونه این تصمیمات اشتباه را دولت در پایان سال 97 در خصوص خودروها در مناطق آزاد و مرزنشین‌ها گرفت که منجر به بالا رفتن تقاضا در بازار ارز شد.

پورابراهیمی در ادامه تصریح کرد: اگر سیاست ارزی با همین رویکرد و عدم خطای دولت در سال 98 پیش برود می‌تواند به یک تعادل منطقی‌تری نسبت به سال 97 برسد.

این نماینده مجلس گفت: ما به دنبال افزایش تقویت ارزش پول ملی در کشور هستیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم این تقویت ارزش پول ملی در سال 98 شکل بگیرد تا آثار تورمی را کاهش دهد.

او در ادامه افزود: فکر می‌کنم حتی در شرایطی که ممکن است موضوع درآمدهای ارزی ما در سال 98 از محل فروش نفت به حداقل ممکن برسد تراز بازرگانی ایران باز مثبت باشد. دلیل این موضوع هم این است که صادرات غیرنفتی در سال 97 علی‌رغم تحریم‌ها متوقف نشده و استمرار پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که تراز بازرگانی ما در سال 98 حتی بدون نفت هم مثبت خواهد بود و این امر نشان می‌دهد که وضعیت ما در حوزه ارز می‌تواند پایدار باشد.

پورابراهیمی در پایان تأکید کرد: هر مقدار که کشور بتواند نفت بفروشد و تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم طبیعتاً آثار مثبت‌تری بر اقتصاد ایران خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها