کد خبر: 287209
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۰۸:۵۳:۳۳
| |

مدیر طرح سی ان جی خبر داد؛

اصلاح ساختار اقتصاد با تغییر در قیمت انرژی

حمید قاسمی ده چشمه مدیر طرح‌های سی.ان.جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: با تغییر قیمت انرژی و قیمت‌گذاری صحیح، می‌توان ساختار اقتصاد را اصلاح کرد.

اصلاح ساختار اقتصاد با تغییر در قیمت انرژی
کد خبر: 287209
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۰۸:۵۳:۳۳

اعتمادآنلاین| حمید قاسمی ده چشمه گفت: با مصرف سی.ان.جی به جای بنزین در خودرو و با در نظر گرفتن بنزین یک هزار تومانی، سالانه هزینه‌های سوخت تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند.


وی ادامه داد: به طور مثال اگر در سال یک میلیون تومان هزینه سوخت برای خودرو پرداخت می‌شود، این رقم با مصرف سی.ان.جی به 500 هزار تومان می‌رسد و این در شرایطی است که اگر قیمت بنزین افزایش پیدا کند این فاصله بیشتر هم خواهد شد.


مدیر طرح‌های سی.ان.جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه در کنار این موضوع هزینه‌های گاز‌سوز کردن خودروها را هم کاهش می‌دهیم، تاکید کرد: با تغییر در موتور خودرو‌ها هزینه سوخت پایین آمده و ماشین می‌تواند با شتاب بیشتری حرکت کند.


به گفته قاسمی، مشکل این جاست که تجهیزات گران است و این موضوع هزینه اولیه را تا حدی افزایش می‌دهد.


وی به مقاومت خودروسازان برای تغییر در تکنولوژی اشاره کرد و گفت: این تفکر برای خودروسازان اهمیت چندانی ندارد.

در حال حاضر روزانه معادل 20 میلیون لیتر بنزین در کشور، سی.ان.جی مصرف می‌شود که علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های افراد و مصرف سوخت، آلایندگی کمتری ایجاد می‌کند. این در حالی است که همچنان نیمی از ظرفیت جایگاه‌های سی ان جی خالی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها