کد خبر: 290448
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۳:۳۷:۲۳
| |

مدیرعامل شرکت متن:

مذاکره با اویک برای توسعه فاز دوم میدان آذر / پیمانکار خارجی به تعهد خود در میدان آزادگان جنوبی عمل نکرد

دورج دهقان، مدیرعامل شرکت متن گفت: مذاکره با شرکت اویک برای توسعه فاز دوم میدان آذر و رسیدن به تولید روزانه 100 هزار بشکه در دستور کار است.

مذاکره با اویک برای توسعه فاز دوم میدان آذر / پیمانکار خارجی به تعهد خود در میدان آزادگان جنوبی عمل نکرد
کد خبر: 290448
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۳:۳۷:۲۳

اعتمادآنلاین| تورج دهقان، مدیرعامل شرکت متن در حاشیه سومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت گاز و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: شرکت متن، مجری توسعه میدان‌های نفتی است و مسئولیت امضای قرارداد باشرکت ملی نفت ایران است، تا آنجا که مطلعم مذاکره با شرکت‌های چینی سی ان پی سی و سینوپک در حال انجام است.

وی ادامه داد: منتظریم توسعه فاز دوم میدان‌های غرب کارون را با ابلاغ شرکت ملی نفت ایران شروع کنیم.

مدیرعامل شرکت متن میزان مرطوبیت هورالعظیم را طی 2 سال اخیر حدود 70 درصد مطرح کرد و گفت: سیاست وزارت نفت و آقای زنگنه حفاظت و حراست از تالاب هورالعظیم است و بار‌ها گفته‌ام ارزش هورالعظیم کمتر از منابع زیرزمینی نیست.

دهقان بیان کر: توسعه در میادین مشترک و شتاب‌بخشی در توسعه آن اولویت کشور است و موظف به توسعه در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: سیاست وزارت نفت یکپارچه‌سازی میادین مشترک یاران شمالی و جنوبی است و توسعه آن به روش بیع متقابل یا مدل جدید قرارداد‌های نفتی است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: مذاکره با شرکت اویک برای توسعه فاز دوم میدان آذر و رسیدن به تولید روزانه 100 هزار بشکه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و این شرکت پتانسیل توسعه این میدان را با توجه به سابقه اش دارد. میدان آزادگان جنوبی بزرگترین میدان غرب کارون است که متاسفانه پیمانکار خارجی آن به تعهد خود در این میدان عمل نکرد و توسعه آن به پیمانکاران داخلی سپرده شد.

وی تصریح کرد: پیمانکاران داخلی در کمتر از سه سال با حفاری 100 حلقه چاه، تولید نفت از میدان آزادگان جنوبی را به روزانه 100 هزار بشکه برسانند.

دهقان بیان کرد: هیچ برنامه‌ای برای کاهش تولید از میدان‌های غرب کارون به ما ابلاغ نشده است و توسعه میدان‌های مشترک با شتاب ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها