کد خبر: 309177
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۵:۵۰:۱۷
| |

توسعه همکاری دریایی ایران با کشورهای آسیایی

ترویج فرهنگ دریامحور، رونمایی از تکنولوژی‌ نوین دریایی، توسعه همکاری‌ دریایی ایران با کشورهای آسیایی و بومی‌‌ترکردن صنعت دریایی کشور، از اهداف نمایشگاه دریایی امسال است که به مناسبت روز جهانی دریانوردی برگزار می‌شود.

توسعه همکاری دریایی ایران با کشورهای آسیایی
کد خبر: 309177
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۵:۵۰:۱۷

اعتمادآنلاین| جمهوری اسلامی ایران با داشتن 5400 کیلومتر ساحل، در مهمترین منطقه دریانوردی جهان (خلیج فارس و دریای عمان) قرار دارد، ضمن اینکه‌ دارا بودن سواحل بزرگترین دریاچه جهان (دریای خزر) با تاریخ چند هزار ساله دریانوردی با پتانسیل‌های فراوان به منظور سرمایه‌گذاری و توسعه امور دریایی و دریانوردی، ایران را یکی از کشور‌های منحصر به فرد منطقه ‌کرده است.

در این راستا به مناسبت روز جهانی دریانوردی، ‌‌پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاه و کنفرانس دریایی و صنایع فراساحل آسیا‌ روزهای سوم تا پنجم شهریورماه سال جاری، برگزار می‌شود.

قله‌نمایی صنعت دریایی و دریانوردی کشور‌، ترویج فرهنگ دریامحور، جذب سرمایه‌گذاران خارجی همراه با تکنولوژی نوین دریایی، حفظ توانمندی‌های داخلی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، بومی‌کردن صنعت دریایی کشور، ارتباط موثر و رو در رو با حوزه دریایی آسیا و استفاده از توانمندی‌ها و دستاوردها با ارائه خدمات، از اهداف برگزاری این نمایشگاه دریایی است.

این نمایشگاه در زمینه کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی‌سازی‌‌، صنایع فراساحل نفت و گاز‌، خدمات دریایی و بندری، ساخت، تجهیز و توسعه بنادر، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی‌، الکترونیک و مخابرات، حقوق دریایی، موسسات رده بندی‌، بیمه و موسسات اعتباری‌‌، نقشه‌برداری و هیدروگرافی‌، تجسس و نجات دریایی‌، محیط زیست دریایی‌، گردشگری و تفریحات دریایی‌، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها‌ و دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی و علوم وفنون دریایی، هوشمند‌سازی دریایی و استارت‌آپ‌ها، ایده‌ها و فن بازارهای دریایی است.

برگزاری دو کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دریایی ایران و کنفرانس دریایی آسیا از برنامه های جانبی نمایشگاه است که با حضور مقامات ارشد کشورهای دریایی آسیا و سرمایه‌گذاران خارجی در محل نمایشگاه برگزار می‌شود.

‌این نمایشگاه‌ از مهمترین رویدادهای دریایی منطقه به جهت ایجاد فرصت‌های همکاری ‌بین کشورهای آسیایی محسوب می‌شود که با ایجاد فضایی مناسب، جهت ملاقات، آشنایی و ارائه محصولات و خدمات به کشورهای آسیایی‌، ایجاد ارتباط موثر جهت پیشبرد اهداف و کسب اطلاعات روز در حوزه دریایی، گامی مناسب جهت ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه همکاری‌ اقتصادی‌، تجاری ، علمی و فرهنگی حوزه دریایی است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها