کد خبر: 312040
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۱۴:۵۰:۴۳
| |

معاون وزیر صنعت مطرح کرد:

ممنوعیت ثبت سفارش ایکس ـ ری در حمایت از تولید داخل

معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت : برای حمایت از تولید داخلی، ثبت سفارش واردات ایکس ـ ری را متوقف کردیم

ممنوعیت ثبت سفارش ایکس ـ ری در حمایت از تولید داخل
کد خبر: 312040
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۱۴:۵۰:۴۳

اعتمادآنلاین| فرشاد مقیمی در حاشیه بازدید وزیر صنعت از نمایشگاه دستاورد‌های صنعت ریلی کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه هم اکنون توانمندی ساخت ایکس ـ​ ری در داخل کشور ایجاد شده است افزود: دو شرکت محصول ایکس ـ ریل تولید می‌کند و دو شرکت هم پروانه بهره برداری دارند که در شرایط تولید نیستند، اما وزارت صنعت برای حمایت از تولید داخل، ثبت سفارش این محصول را انجام نمی‌دهد فقط یک مورد آن هم به علت نیازمندی در یکی از زیرساخت‌های امنیتی کشور، ثبت سفارش صورت گرفت که در آن مورد هم توانمندی ثبت داخل وجود نداشت.

وی اضافه کرد: در این مورد با تشریفات قانونی اجازه واردات داده شد، اما دوباره ثبت سفارش بسته شده و اجازه واردات در این زمینه را مانند سایر کالا‌هایی که مشابه داخل دارند نمی‌دادیم.


مقیمی گفت: نمایشگاه نیازمندی‌های تولید کشور را دهم تیر امسال برگزار می‌کنیم که تولید کنندگان می‌توانند با حضور در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را اعلام کنند که اگر این توانمندی‌های تأیید شد ما هم در ممانعت از واردات محصولات ساخت داخل، اقدام فوری خواهیم کرد ضمن اینکه این اقدام هم حمایت از تولید داخل خواهد بود و هم به مدیریت ارزی کشور کمک خواهد کرد.


وی در پاسخ به این پرسش که فهرست کالا‌های تولید داخل چند وقت یکبار به روز می‌شود؟ افزود: این فهرست در سامانه این وزارتخانه تقریباً ماهانه به روز می‌شود و تولید کنندگان می‌توانند با مراجعه به این سامانه که در سامانه وزارتخانه هم وجود دارد تولیدات و توانمندی‌های خود را ثبت کنند.


مقیمی گفت: هم اکنون ارتباط برخط میان سامانه ثبت توانمندی‌ها و سامانه ثبت سفارش برقرار نیست که بنا داریم تا دو ماه آینده با اتصال برخط این دو سامانه، اگر تولید کنندگان ادعای تولید داخل را ثبت کنند و این ادعا توسط مراجع نظارتی، تشکل‌ها و انجمن‌های مربوط تأیید شود به صورت برخط از ثبت سفارش این کالا جلوگیری خواهد شد.


وی افزود: به همه مدیران در سطح وزارتخانه و در سطح استان‌ها اعلام کردیم که بر اساس فهرست ساخت داخل، اقدامات خود را تنظیم کنند و در مواردی هم اعلام کردیم که در هنگام ثبت سفارش، از ستاد وزارتخانه استعلام کنند تا اگر ساخت داخل داشت ثبت سفارش صورت نگیرد.

منبع: صدا و سیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها