کد خبر: 541943
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۱:۰۵:۴۵
| |

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری

دنیای ارزهای دیجیتال یک بازار مالی جدید در جهان به شمار می‌رود که هنوز به ثبات نسبی نرسیده است. متخصصان بازارهای مالی و معامله‌گران حرفه‌ای با استفاده از استراتژی نوسان‌گیری یا Swing trading توانسته‌اند تا حدودی بر نوسان‌های این بازار بی‌ثبات غلبه کنند. استراتژی نوسان‌گیری به معامله‌گران کمک می‌کند تا در بازه‌های زمانی کوتاه یا میان‌مدت از نوسانات قیمتی سود دریافت کنند؛ اما استفاده از این استراتژی کار آسانی نیست و به آموزش و تجربه نیاز دارد. در این مقاله به معرفی بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری می‌پردازیم.

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری
کد خبر: 541943
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۱:۰۵:۴۵

دنیای ارزهای دیجیتال یک بازار مالی جدید در جهان به شمار می‌رود که هنوز به ثبات نسبی نرسیده است. متخصصان بازارهای مالی و معامله‌گران حرفه‌ای با استفاده از استراتژی نوسان‌گیری یا Swing trading توانسته‌اند تا حدودی بر نوسان‌های این بازار بی‌ثبات غلبه کنند. استراتژی نوسان‌گیری به معامله‌گران کمک می‌کند تا در بازه‌های زمانی کوتاه یا میان‌مدت از نوسانات قیمتی سود دریافت کنند؛ اما استفاده از این استراتژی کار آسانی نیست و به آموزش و تجربه نیاز دارد. در این مقاله به معرفی بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری می‌پردازیم.

منظور از نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟

نوسان گیری ارز دیجیتال یک استراتژی معاملاتی است که طی آن، معامله‌گران به دنبال کسب سود از حرکات قیمتی در یک بازه زمانی کوتاه یا متوسط هستند. ایده اصلی استراتژی نوسان‌گیری این است که همه نوسانات بازار ارز دیجیتال در طول روزها، هفته‌ها و ماه‌ها را پیدا کنید. در بازارهای مالی پرنوسان فرصت‌های بی‌شماری برای رسیدن به سود وجود دارد. به‌عنوان مثال، زمانی که بازار قبل از عقب‌نشینی به اوج می‌رسد، فرصتی برای انجام یک معامله کوتاه‌مدت به وجود می‌آید.

از ابتدای پیدایش دنیای کریپتو، بیت کوین بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری به شمار می‌رود. بعد از بیت کوین، اتریوم و تتر از باارزش‌ترین ارزهای بازار هستند که همواره مورد توجه معامله‌گران حرفه‌ای قرار می‌گیرند. تحلیل تکنیکال و مشاهده نمودارهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای بررسی روندهای روزانه و هفتگی در استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال اهمیت دارند. استفاده از تحلیل فاندامنتال نیز در این استراتژی ضروری است. چراکه رویدادهای اقتصادی روی نوسان ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر دوره جامع ارزهای دیجیتال برای علاقه‌مندان به استراتژی نوسان‌گیری توصیه می‌شود.

شناخت خطرات و معایب نوسان ‌گیری؛ جلوگیری از ضررهای مالی

نوسان‌گیری ارزهای دیجیتال کار چندان آسانی نیست و به تجربه و مهارت بالایی نیاز دارد. این استراتژی برای افراد تازه‌وارد یا معامله‌گران نابلد می‌تواند بسیار خطرناک و با زیان‌های مالی سنگینی همراه باشد؛ اما کسانی که دوره پیشرفته ارز دیجیتال را با دقت گذرانده‌اند و به اصول معامله‌گری مسلط هستند، سودهای بالایی به دست می‌آورند. از جمله معایب و خطرات استراتژی نوسان‌گیری ارز دیجیتال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

2

نیاز به درک عمیق بازار؛ اصلی‌ترین چالش معامله‌گران نوسان‌گیری

معامله‌گران نوسان‌گیر بر خلاف تریدرهای روزانه درگیری زیادی با بازار رو تحلیل آن ندارند. به همین خاطر نوسان‌گیرهای ارز دیجیتال باید شناخت عمیقی از بازار کریپتو داشته باشند تا با کمترین تحلیل به بیشترین سود برسند. شناخت بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری در هر زمان، نیازمند درک مالی بالایی است. در غیر این صورت، معامله‌گران فرصت‌های سودده را به‌راحتی از دست خواهند داد. استفاده از یک پکیج آموزش ارز دیجیتال جامع و معتبر به شما کمک می‌کند تا بازار ارزهای دیجیتال را به‌طور کامل بشناسید و تحلیل کنید.

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کدام است؟

برای انجام معامله نوسان‌گیری باید دارایی‌هایی را انتخاب کنید که سابقه حجم معاملات زیاد و نوسانات بالایی داشته باشند تا فرصت معامله برایتان به وجود آید. از جمله بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان‌گیری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

دوج کوین

دوج کوین یک میم کوین است که در چند سال گذشته در بیشتر صرافی‌های معتبر معامله می‌شود. این دارایی با بازی‌های خاص خود، توانست به‌سرعت در بین ۱۵ ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار قرار بگیرد. با توجه به اینکه دوج کوین پوشش مطبوعاتی بالایی دارد، اگر اتفاقی در رابطه با این توکن بیفتد، به‌سرعت باخبر خواهید شد. این ارز دیجیتال همواره مستعد نوسانات عجیب است که این موضوع یک ویژگی عالی برای معامله‌های نوسانی به حساب می‌آید.

اتریوم

هرچند اتریوم به‌اندازه دوج کوین نوسان نمی‌کند، اما این ارز دیجیتال هم به‌عنوان یک دارایی بی‌ثبات شناخته می‌شود. اگر قصد دارید دارایی خود را بیشتر از یک ماه نگه دارید، اتریوم یک انتخاب خوب به شمار می‌رود. علاوه‌بر این، اتریوم دومین ارز بزرگ دیجیتال از نظر ارزش بازار است و پوشش مطبوعاتی بالایی دارد.

انواع استراتژی‌های نوسان گیری ارزهای دیجیتال

طیف وسیعی از رویکردها وجود دارد که هنگام انجام معامله‌های نوسان‌گیری یا سوئینگ تریدینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته شناخت بهترین استراتژی متناسب با انگیزه‌ها و اهداف شما، فرایندی طولانی است که گذشت زمان نیاز دارد. از جمله رویکردهای محبوب در نوسان‌گیری ارزهای دیجیتال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

تعیین محدوده‌های ثابت نوسان

بسیاری از معامله‌گران نوسان‌گیر از سطوح حمایت و مقاومت برای کسب سود استفاده می‌کنند. قیمت ارزهای دیجیتال گاهی اوقات بین دو خط بالا و پایین به تله افتاده و در یک محدوده ثابت شروع به نوسان می‌کند. با کمک این استراتژی، معامله‌گر باید در نزدیک سطح حمایتی اقدام به خرید و در نزدیک سطح مقاومتی اقدام به فروش کند.

برای اطمینان از موفقیت با این استراتژی، باید درک درستی از نمودار کندل استیک روزانه و سطوح حمایت و مقاومت داشته باشید. همچنین به‌منظور جلوگیری از ضررهای مالی ناشی از حرص، توصیه می‌شود اهداف فروش خود را یک یا دو درصد پایین‌تر از خط مقاومت قرار دهید.

3

میانگین متحرک؛ یکی از بهترین شاخص‌ها برای سوئینگ تریدینگ

میانگین متحرک (MA) یکی از پرکاربردترین شاخص‌های بازارهای مالی است که در بازارهای صعودی، جلوی ریزش را گرفته و در روندهای نزولی در برابر رشد قیمت مقاومت می‌کند. مطابق با استراتژی میانگین متحرک، خرید ارز دیجیتال باید هنگامی انجام شود که قیمت به نزدیکی خطوط میانگین متحرک می‌رسد. همچنین زمانی که خط میانگین متحرک در حال شکستن به سمت پایین است، بهترین زمان برای فروش به حساب می‌آید.

معامله‌گران حرفه‌ای معمولا حد ضرر خود را پایین‌تر از کندل قرار می‌دهند و برداشت سود را دقیقا قبل از نوسانات بالا در بازار تنظیم می‌کنند. با کمک میانگین متحرک می‌توانید بهترین زمان برای نوسان گیری ارز دیجیتال را پیدا کنید.

معامله‌های پربازده را با دوره‌های آموزش ارز دیجیتال داجکس تجربه کنید!

در این مقاله به بررسی استراتژی نوسان‌گیری و راه‌های شناخت بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری پرداختیم. بازار کریپتو جدیدترین بازار مالی است که در حال حاضر، نوسان‌های شدیدی را تجربه می‌کند. معامله‌گری و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال روش‌ها و استراتژی‌های متعددی دارد؛ اما نکته مهم در همه این رویکردها برای رسیدن به سود، شناخت ارزهای دیجیتال و درک عمیق بازار مالی آن است.

برای یادگیری مهارت‌های لازم برای نوسان گیری از ارزهای دیجیتال و انجام معامله‌های پربازده می‌توانید از دوره‌های آموزش ارزهای دیجیتال استفاده کنید. تیم حرفه‌ای و متخصص داجکس با اتکا به علم و تجربه خود در زمینه معامله ارزهای دیجیتال، دوره‌های جامعی را برای شما عزیزان طراحی کرده‌اند. برای تهیه دوره‌های آموزشی و دریافت مشاوره همین حالا با شماره تلفن ۰۰۹۷۱۴۵۶۵۶۸۷۱ تماس بگیرید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها