کد خبر: 585149
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۱۳:۴۴:۵۱
| |

ویزای توریستی یا بیزینس ویزای کانادا؟ آیا با هر ویزایی می‌توان در کانادا کار کرد؟

انواع ویزاهای کانادا با اهداف مختلف صادر می‌شود و نمی‌توانید با اخذ هر ویزایی در کانادا مشغول به کار شوید. با ویزای توریستی اجازه کار در کانادا ندارید و با بیزینس ویزا گرچه اجازه شرکت در فعالیت‌های تجاری دارید، نمی‌توانید وارد بازار کار این کشور شوید.

ویزای توریستی یا بیزینس ویزای کانادا؟ آیا با هر ویزایی می‌توان در کانادا کار کرد؟
کد خبر: 585149
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۱۳:۴۴:۵۱

انواع ویزاهای کانادا با اهداف مختلف صادر می‌شود و نمی‌توانید با اخذ هر ویزایی در کانادا مشغول به کار شوید. با ویزای توریستی اجازه کار در کانادا ندارید و با بیزینس ویزا گرچه اجازه شرکت در فعالیت‌های تجاری دارید، نمی‌توانید وارد بازار کار این کشور شوید. همچنین، بیزینس ویزا یک ویزای سرمایه گذاری محسوب نمی‌شود! در ادامه این مطلب درباره این ویزاها و تفاوت آنها توضیحات کافی ارائه می‌دهیم.

درخواست ویزای توریستی کانادپاسا

ویزای توریستی (یا ویزای ویزیتور) کانادا یک سند رسمی است که به پاسپورت ضمیمه می‌شود و نشان می‌دهد که به عنوان یک گردشگر تمام شرایط لازم برای ورود به این کشور را دارید. این ویزا در سه نوع سینگل، مالتیپال و سوپر ویزا صادر می‌شود که از نظر مدت زمان اعتبار و تعداد دفعات ورود متفاوت هستند. با اخذ ویزای توریستی کانادا می‌توانید وارد کشور کانادا شوید و از اوقات فراغت خود لذت ببرید. اما یادتان باشد این ویزا با هدف گردشگری صادر شده است و نمی‌توانید با این مدرک در کانادا کار کنید یا برای آن درخواست دهید.

2

از آنجائیکه کانادا یکی از پر متقاضی‌ترین کشورها برای ویزای توریستی است، تدابیری که برای صدور این ویزا در نظر گرفته است کمی سختگیرانه است. توجه داشته باشید که این کشور در ایران سفارتخانه ندارد و باید برای انجام انگشت نگاری باید به نزدیک‌ترین کشوری که سفارت کانادا را دارد، مراجعه کنید. آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و امارات جزو کشورهایی هستند که می‌توانید برای این هدف انتخاب کنید.

شرایط درخواست ویزای توریستی کانادا

شرایط درخواست ویزای توریستی کانادا به این شرح است:

داشتن پاسپورت معتبر

عدم محکومیت جنایی یا مهاجرتی

متقاعد کردن آفیسر درباره اینکه به کشور خود وابستگی ( مانند شغل، خانه، دارایی مالی یا خانواده ) دارید.

متقاعد کردن آفیسر درباره اینکه پس از پایان سفر کانادا را ترک خواهید کرد.

نداشتن هدف کار در کانادا

داشتن تمکن مالی کافی برای زمان اقامت در کانادا (مقدار تمکن مالی به مدت زمان اقامت و نحوه اقامت بستگی ‌دارد)

برای اخذ ویزای توریستی کانادا می‌توانید از یکی از بستگان خود در کانادا دعوتنامه دریافت کنید. دریافت دعوتنامه الزامی نیست و اخذ ویزای توریستی را تضمین نمی‌کند اما تنها شانس دریافت این ویزا را افزایش می‌دهد.

3

چیزی به اسم ویزای سرمایه گذاری کانادا وجود ندارد!

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، کانادا ویزایی تحت عنوان ویزای سرمایه گذاری کانادا صادر نمی‌کند. افراد خارجی می‌توانند تحت برنامه‌های مختلف در این کشور سرمایه گذاری کنند اما این روش سرمایه گذاری است که تعیین می‌کند با چه ویزایی می‌توانند وارد این کشور شوند. برای مثال افرادی که قصد دارند در کانادا بیزینس بخرند، می‌توانند تحت شرایط مورد تایید اداره مهاجرت ویزای کار این کشور را دریافت کنند. بر خلاف بیزینس ویزا، با اخذ ویزای کار متقاضی می‌تواند به طور مستقیم وارد بازار کار کانادا شود. ویزای c11 و ویزای c12 هم جزو ویزاهایی هستند که برای راه اندازی بیزینس صادر می‌شوند. بنابراین، بسته به نوع ویزا شرایط اخذ آن هم متفاوت خواهد بود.

ویزای بیزینس کانادا فرصتی برای بازدیدهای تجاری

ویزای بیزینس کانادا با نام ویزای تجاری کانادا یا بیزینس ویزیتور ویزا هم شناخته می‌شو،د مختص متقاضیانی است که به دلایل مرتبط با تجارت و کسب و کار مانند انجام بررسی‌های لازم برای راه اندازی و یا پیشرفت بیزینس خود در این کشور، پیشبرد روابط تجاری، برگزاری و یا شرکت در فعالیت‌های تجاری بین المللی بدون ورود به بازار کار کانادا، به این کشور سفر می‌کنند.

4

بازدید کننده تجاری به شخصی گفته می‌شود که با هدف مشارکت در فعالیت‌های تجاری به کانادا سفر می‌کند. توجه داشته باشید که ویزای اجازه کار و بیزینس ویزا یکسان نیستند. تفاوت بیزینس ویزا با ویزای کار در این است که با اخذ بیزینس ویزا نمی‌توانید وارد بازار کار کانادا شوید و تنها می‌توانید در یک بازه زمانی مشخص فعالیت‌های تجاری خود را انجام دهید و به کشور مقصد باز گردید.

مدت زمان اعتبار ویزای بیزینس کانادا

افرادی که برای اولین بار درخواست ویزای بیزینس کانادا مشمول دریافت ویزای سینگل هستند و نمی‌توانند ویزای مولتی دریافت کنند. مدت اعتبار ویزای سینگل 6 ماه است. اما اگر در اولین اقامت با ویزای سینگل هیچ سو پیشینه‌ای نداشته و تمام قوانین را رعایت کنید، می‌توانید برای اخذ ویزای مولتی اقدام کنید. باید اشاره کنیم که به دلیل اعتبار 5 ساله پاسپورت ایرانی، ویزای مولتی برای ایرانیان حداکثر 5 سال اعتبار دارد.

 ویزای تجاری برای چه اهدافی اخذ می‌شود؟

ویزای تجاری کانادا معمولا برای این اهداف درخواست می‌شود: 

ارائه خدمات پس از فروش که در ضمانت نامه یا قرارداد فروش درج شده است.

آموزش دیدن در یک شرکت کانادایی که در خارج از کانادا برای آن کار می‌کنید.

آموزش دیدن در یک شرکت کانادایی که به به شما تجهیزات و یا خدمات فروخته است. 

بهبود رابطه تجاری

خرید کالا یا خدمات کانادا

خدمات پس از فروش

شرکت در کنفرانس‌ها

شرکت در نمایشگاه‌های تجاری

شرکت در جلسات شرکای کاری

جمع بندی

با اخذ ویزای توریستی کانادا می‌توانید برای اهداف گردشگری، درمانی و یا ملاقات بستگان به کانادا سفر کنید اما اجازه کار در این کشور را ندارید. حتی با داشتن بیزینس ویزا نیز نمی‌توانید وارد بازار کار کانادا شوید و باید در یک بازه زمانی مشخص فعالیت‌های تجاری خود را انجام دهید و به کشور مقصد باز گردید. ولی فرصت بسیار خوبی دارید تا درباره بهترین کسب و کارهای کانادا اطلاعات کسب کنید و راه‌هایی برای پیشرفت هر چه بیشتر بیزینس خود پیدا کنید. همچنین، اگر شانس با شما یار باشد و در طول مدت اقامت با بیزینس ویزا بتوانید از یک کارفرمای کانادایی جاب آفر دریافت کنید، می‌توانید برای اخذ ویزای کار اقدام کنید. اما یادتان باشد که بیزینس ویزا یک ویزای سرمایه گذاری نیست و برای این هدف ویزاهای دیگری مانند ویزای c11 و c12 صادر می‌شود.   

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها