کد خبر: 591781
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۱۸:۰۰:۳۸
| |

روزنامه دنیای اقتصاد:

حتی اگر تمام دارایی ثروتمندان بین فقرا تقسیم شود هم فقر از بین نمی‌رود

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تا زمانی که افراد امکان خلق ثروت را نداشته باشند، حتی اگر تمام دارایی ثروتمندان را در میان فقیران تقسیم کنیم اوضاع چندان بهبود نخواهد یافت.

حتی اگر تمام دارایی ثروتمندان بین فقرا تقسیم شود هم فقر از بین نمی‌رود
کد خبر: 591781
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۱۸:۰۰:۳۸

روزنامه دنیای اقتصاد از کوچک شدن اقتصاد کشور و کاهش رفاه ایرانیان گزارشی مستند دارد و در آن از سیاست استفاده از مالیات برای از میان بردن فقر انتقاد کرده و به کنایه نوشته: حتی اگر تمام دارایی ثروتمندان بین فقرا تقسیم شود هم اوضاع بهبود نمی‌یابد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در سال‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین برنامه سیاستگذاران برای فقرزدایی، تامین یک معیشت حداقلی برای مردم بوده است. اعطای یارانه نقدی و تخصیص ارز ترجیحی عمده ابزارهای سیاستگذاران برای رسیدن به هدف بوده است. درصورتی‌که قرار باشد دولت با اعطای این امتیازات فقر را از میان بردارد، آن‌گاه این پرسش به وجود می‌آید که منابع او برای تامین چنین یارانه‌هایی چیست؟ اصلی‌ترین منبع دولت برای اعطای یارانه و کمک‌های معیشتی درآمدهای نفتی بوده است. در سال‌هایی که فروش نفت با چالش مواجه شد، دریافت مالیات از ثروتمندان و توزیع آن میان قشر ضعیف‌تر جامعه توجه دولت را جلب کرد. این در حالی است که اقتصاد ایران در سال‌های گذشته کوچک‌تر شده و طبیعتا ثروتمندان نیز نسبت به وضعیت قبلی خود فقیرتر شده‌اند.

در ادامه گزارش دنیای اقتصاد آمده است: استفاده از مالیات و توزیع قسمتی از درآمد ثروتمندان برای از میان بردن فقر تنها درصورتی منطقی به نظر می‌آید که سیاستگذاری دولت عامل اصلی کوچک شدن سفره همه اقشار جامعه نباشد. تا زمانی که افراد امکان خلق ثروت را نداشته باشند، حتی اگر تمام دارایی ثروتمندان را در میان فقیران تقسیم کنیم اوضاع چندان بهبود نخواهد یافت.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها