کد خبر: 596744
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۶:۰۰:۱۲
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چطور بهترین اقامتگاه را برای سفر نوروزی خود انتخاب کنیم؟

در سفر به ویژه در ایام نوروز، باید مسائل مختلفی را مد نظر قرار دهید از جمله انتخاب یک اقامتگاه خوب، چراکه با توجه به استقبال از سفرها در این ایام ممکن است نتوانید آن‌طور که دوست دارید برنامه‌های سفر خود را پیاده کنید.

چطور بهترین اقامتگاه را برای سفر نوروزی خود انتخاب کنیم؟
کد خبر: 596744
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۶:۰۰:۱۲

سفر‌ کردن یکی از زیباترین تجربه‌های زندگی است. به ویژه برای ما ایرانیان که از جاذبه‌های توریستی شهرهای مختلف کشور خود آگاهیم. جدا از جذابیت‌های محیطی و آب‌وهوایی ما ایرانیان این شانس را داریم تا با آغاز سال نو که با بهار همراه است با سفر به جاهای خوش آب‌وهوا شاهد شکوفایی دوباره طبیعت باشیم. اما چیزی که کار را برای مسافرت‌های نوروزی سخت می‌کند انتخاب اقامتگاه مناسب است.

برای سفر چطور بهترین اقامتگاه را انتخاب کنیم؟

به گزارش اعتمادآنلاین، یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به ویژه در ایام نوروز تعیین اقامتگاه است و انتخاب آن بستگی به سلیقه و بودجه مسافر دارد. انتخاب اقامتگاه باید شرایطی مانند دسترسی آسان به مراکز گردشگری، محله امن و آرام، قیمت مناسب، نظافت و بهداشت خوب داشته باشد.

معمولاً افراد و به ویژه خانواده‌ها دوست دارند در کنار تمام این شرایط امکانات آشپزی مانند اجاق گاز، یخچال و ظرف‌و‌ظروف را نیز در اختیار داشته باشند.

اقامت طولانی یا کوتاه؟

اگر برنامه‌ریزی شما برای سفری طولانی است اقامتگاهی را انتخاب کنید که با توجه به تعداد روزهای سفر قیمت مناسب و امکانات کافی داشته باشد.

هتل‌آپارتمان‌ها برای اقامت طولانی‌مدت گزینه مناسبی‌ هستند به ویژه برای خانواده‌ها و سفرهای گروهی. قیمت هتل‌آپارتمان‌ها نسبت به هتل‌های چندستاره و لوکس مناسب‌تر است.

هتل‌آپارتمان‌ها معمولاً امکاناتی نظیر تختخواب، امکانات کافی برای پختن غذا، پارکینگ و دسترسی آسان به مراکز گردشگری را دارند.

اقامتگاه مناسب برای سفرهای کوتاه‌مدت

اگر سفر کوتاه‌مدت را برنامه‌ریزی کرده و قصد دارید تنها یکی دو روزی را راهی شهر دیگری شوید، بهتر است در منطقه‌ای به دنبال اجاره محل اقامت بگردید که به تمام مراکز گردشگری نزدیک باشد. چراکه در سفرهای کوتاه‌مدت زمان زیادی ندارید تا صرف طی کردن مسافت برای رسیدن به جاذبه‌های توریستی شهر سفر خود کنید. بنابر این بهتر است در هتل، هتل‌آپارتمان یا آپارتمان‌های اجاره‌ای در نزدیک‌ترین جا به مراکز گردشگری و توریستی به دنبال جا بگردید.

اقتصادی‌ترین اقامتگاه‌ها در مسافرت 

در مورد "هاستل" چه می‌دانید؟ "هاستل"ها اقامتگاه‌هایی هستند که در هر اتاق آنها چند تخت یک یا دوطبقه وجود دارد و شما در واقع تخت اجاره می‌کنید. امکانات رفاهی هاستل‌ها شامل آشپزخانه و سرویس بهداشتی است که به صورت مشترک استفاده می‌شوند.

با توجه به شرایط هاستل‌ها، این اقامتگاه‌ها برای سفرهای گروهی پرتعداد یا سفرهای انفرادی گزینه‌های مناسبی هستند.

ویژگی‌های مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیرها

اما ارزان‌ترین اقامتگاه‌ها برای مسافرت مسافرخانه‌ها هستند. شاید مسافرخانه‌ها جذابیت هیچ یک از گزینه‌های بالا را نداشته باشند اما به لحاظ قیمتی بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر گزینه‌ها هستند به خصوص برای سفرهایی که تنها نیاز به یک جا برای سپری کردن شب تا صبح خود دارید.

اگر برای سفر خود و گشت‌وگذار برنامه‌ریزی کرده‌اید و می‌خواهید صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن راهی جاهای توریستی شهر مقصد خود شوید، مسافرخانه‌های داخل شهر گزینه‌های خوبی هستند. حتی می‌توانید با توجه به هزینه کمتر آن مابقی پول خود را برای تفریحات در شهر یا سر زدن به رستوران‌ها و صرف غذا ذخیره کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها