کد خبر: 605590
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۸:۲۶:۰۹
| |

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی مطرح کرد

کیفیت گوشت‌های وارداتی مطلوب نبود

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گوشت های وارداتی از نظر کیفیت مطلوب نبود زیرا چربی این گوشت زیاد بوده است. با حذف چربی هم قیمت گوشت داخلی می شود که برای مصرف کننده صرف ندارد.

کیفیت گوشت‌های وارداتی مطلوب نبود
کد خبر: 605590
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۸:۲۶:۰۹

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی از ماجرای گوشت های منجمد اظهار بی اطلاعی کرد و با تکذیب این خبر گفت: گوشت‌های منجمد، گوشت‌های سوبسیدداری است که برای تنظیم بازار عرضه می‌شود. من تاکنون چیزی از این مدل گوشت‌ها ندیدم و فکر نمی‌کنم چنین چیزی وجود داشته باشد.

به گزارش گسترش‌نیوز،  وی در رابطه با کیفیت گوشت های وارداتی خاطر نشان کرد: به گفته مسئولان سازمان میادین و مردم کیفیت این گوشت ها با وجود چربی زیاد آن گوشت های مناسبی نبود به این دلیل که با حذف این چربی ها قیمت گوشت داخلی برای خریدار در می‌آمد. باید منتظر ماند و دید گوشتی که در حال ورود از استرالیا است چه بازخوردی در میان مردم دارد، البته کیفیت گوشت و دام وارداتی از رومانی را سال‌های پیش دیده‌ایم و مردم با کیفیت آن آشنا هستند و در آن زمان هم استقبالی از آن نشد.

ملکی پیرامون چالش های موجود در این افزار افزود: چالش اساسی در این بخش گرانی دام است. ۶ ماهه اول ۱۴۰۱ دامداران بسیاری از دام های خود را ذبح کردند زیرا توانایی نگهداری آن ها را نداشتند. چالش بعدی به قاچاق دام زنده از مرزهای غرب و جنوب کشور مربوط می‌شود. در این باره از قبل هشدار داده شد که کمبود دام در ۶ ماه دوم تنش بازار را به دنبال خواهد داشت. همچنین متأسفانه شاهد این موضوع بودیم که دامدار دام خود را به نرخ دلار عرضه می‌کند و با وجود تأمین جو کیلویی ۱۳ هزار تومانی، یونجه ۹ هزار تومانی، کاه ۶ هزار تومانی و... علاقه‌ای ندارد محصول خود را به تومان به فروش برساند.

وی در پایان اظهار کرد: به قول صنف ما فعلاً بازار نخری را شاهد هستیم که نمی شود اظهار نظری در رابطه با قیمت گوشت در سال جدید داشت. بازار درحال‌حاضر در رکود است زیرا هنوز بازار خود را پیدا نکرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها