کد خبر: 658062
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ۱۱:۳۰:۲۹
| |

قیمت دلار در آستانه ریزش است؟

بررسی‌های به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران گویای آن است که نرخ دلار آزاد برای کاهش قیمت‌های بیشتر با حمایت معامله‌گران روبه‌رو شده است.

قیمت دلار در آستانه ریزش است؟
کد خبر: 658062
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ۱۱:۳۰:۲۹

بازار ارز و طلای تهران در روز دوشنبه نوسانات چشم‌گیری را تجربه نکرد. پس از گذشت چند هفته نوسانی، روز گذشته نرخ قطعات مختلف سکه طلا تغییری نداشت و شاخص‌های ارزی نیز عمدتا با روندهای اصلاحی در بازه ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان نوسان کردند. به عقیده تحلیلگران با توجه به عدم وجود ریسک سیاسی جدید، احتمال شروع دوره آرامش بازارها وجود دارد. بررسی‌های به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران گویای آن است که نرخ دلار آزاد برای کاهش قیمت‌های بیشتر با حمایت معامله‌گران روبه‌رو شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، قیمت شاخص ارزی در راستای روند کاهشی اخیر خود در بازار روز دوشنبه به نیمه کانال 64 هزار تومانی رسید، اما پس از برخورد به کف 64 هزار و 500 تومان روند نرخ این ارز تغییر کرد و افزایشی شد. البته این افزایش به میزانی نبود که تغییر کانال قیمتی صورت بگیرد. به عقیده برخی از فعالان بازار این تغییر روند نشانگر تمایل دلار به کریدورسازی در سطوح قیمتی 64 هزار تومانی است. البته در مقابل برخی دیگر نیز بر این باورند که رشد قیمت مذکور روند اصلاح نرخ بوده و پس از اتمام فرآیند اصلاح مجددا بازار کاهشی خواهد شد. در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که بازار در حال بازیابی آرامش خود است و با توجه به عدم وجود تقاضای چشمگیر، بازارساز در صورت تمایل می‌تواند با حمایت از طرف عرضه سبب کاهش نرخ‌های ‌بیشتر شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها