کد خبر: 161248
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۱ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

ترکی الحسن، تحلیلگر سیاسی دمشق:

دولت سوریه در جنگ غوطه و عفرین برنده است

ترکی الحسن، تحلیلگر سیاسی دمشق گفت: آخرین جلسه بین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، هیچ نتیجه قابل‌توجهی نداشته چرا که وضعیت کنونی باب میل دولت سوریه است.

دولت سوریه در جنگ غوطه و عفرین برنده است
کد خبر: 161248
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۱ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آتنا شهبازی: ترکی الحسن، تحلیلگر سیاسی دمشق، به اسپوتنیک گفت: «ارتش سوریه درنهایت بر تروریست‌ها در غوطه شرقی غلبه خواهد کرد و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند.»

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، او در ادامه افزود، آنچه واقعاً مهم است، این است که آیا سلاح‌های خود را زمین می‌گذارند یا همان‌طور که قبلاً در حلب عمل کردند، به سایر نقاط کشور حرکت می‌کنند. زمانی که ستیزه‌جویان متوجه می‌شوند دیگر نمی‌توانند مقابل نیروهای مسلح سوریه بایستند، قطعاً به دنبال راهی برای حل‌وفصل این موضوع خواهند رفت.

ترکی الحسن معتقد است که سوریه با حمله‌ای سه‌جانبه از سوی ایالات متحده، اسرائیل و کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آن‌ها یعنی عربستان سعودی، اردن و گروه‌های تروریستی مواجه است که به لحاظ زمینی مسیر را برایشان هموار می‌کنند.

او افزود بعد از اینکه ارتش سوریه و متحدانش توانستند نقش داعش و قدرت‌های منطقه در سوریه را به حداقل برسانند، آمریکایی‌ها مجبور به پیوستن به نیروهای مسلح سوریه شدند.

ترکی الحسن درباره وضعیت عفرین گفت: شانس برگشت به عقب در این منطقه پایین است. ایالات متحده زمان خود را برای تشدید تنش‌ها، منحرف کردن نیروهای دولتی و تضعیف دولت سوریه می‌گذارد.

به گفته او دولت سوریه هر گونه کمک را به مدافعان عفرین، منطقه‌ای که آن را به‌عنوان قلمرو خود در نظر می‌گیرند، ارائه می‌دهد. وی افزود که تهاجم ترکیه از دیدگاه دمشق به‌عنوان تجاوز علیه تمامیت ارضی کشور سوریه در نظر گرفته شده است.

درعین حال، ترکیه در عملیات نظامی فعلی خود در عفرین شکست خورده و به اهدافش دست نیافته است.

ترکی الحسن اظهار داشت که حتی آخرین جلسه بین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، هیچ نتیجه قابل توجهی نداشته است، چرا که وضعیت کنونی باب میل دولت سوریه است.

در روز پنجشنبه، نیروهای دولتی سوریه، سه حمله از ستیزه‌جویان را در جریان عملیات بشردوستانه پشت سر گذاشتند. غوطه شرقی در حومه شهر دمشق، منطقه‌ای حدود صد کیلومترمربع است که پیش از جنگ جمعیت آن به 400 هزار نفر می‌رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها