کد خبر: 161381
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۱۰:۱۷:۰۰
| |

وزیر خارجه روسیه:

جامعه بین‎الملل گروه‎های یمنی را به مذاکره تشویق کند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از مذاکره به عنوان تنها راه حل بحران یمن نام برد و در این راه، خواستار تلاش جامعه بین‎الملل و در رأس آن سازمان ملل شد.

جامعه بین‎الملل گروه‎های یمنی را به مذاکره تشویق کند
کد خبر: 161381
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۱۰:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «ریپورتر» اتیوپی از جامعه بین‌الملل خواست طرفین درگیر در یمن را به مذاکره تشویق کند.

وی در این باره گفت: موضع ما تغییرناپذیر باقی می‌ماند و فکر می‌کنیم شاید خاتمه دادن به درگیری یمن و ائتلاف عربی منحصراً از راه مذاکره امکان‌پذیر باشد تا به‌این‌ترتیب، منافع همه نیروهای سیاسی دخیل در یمن فراهم شود.

با این‌حال، لاوروف متذکر شد: اما امکان فوری حصول توافق ملی میسر نخواهد بود چرا که گروه‌های مخالف ادعاهای زیادی نسبت به یکدیگر دارند که گاهی بی‌پایه و اساس است.

به گفته وی، در وضعیت فعلی، گروه‌های یمنی آماده ورود به یک گفتگوی سازنده برای فائق شدن بر اختلافات نیستند و درحقیقت این مشکل اصلی برای حل بحران است.

لاوروف افزود: موضع مسکو این است که جامعه بین‌الملل و پیش از همه، سازمان ملل به تشویق یمنی‌ها برای پرهیز از خشونت و حضور پای میز مذاکره ادامه دهند و روسیه هم به نوبه خود، به مشارکت در این کار ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: همزمان، روسیه گام‌های عملی در راستای اعطای کمک‌های بشردوستانه به شهروندان یمنی برمی‌دارد و قرار است به زودی محموله دیگری از کمک‌ها را به این کشور ارسال کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها