کد خبر: 164633
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۹ ۰۹:۱۲:۰۰
| |

راهپیمایی در لندن در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان

صدها تن از مردم انگلیس در اعتراض به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه تظاهرات کردند.

راهپیمایی در لندن در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان
کد خبر: 164633
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۹ ۰۹:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| لندن شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به جنایت‌های اخیر اسرائیل علیه ملت فلسطین و در راستای حمایت از راهپیمایی‌های بازگشت و لغو محاصره غزه بود.

صدها تن از لندنی‌ها در پاسخ به درخواست انجمن‌های غیردولتی فلسطینی در انگلیس دست به تظاهرات زده و در خیابان نزدیک مقر دولت این کشور تجمع کردند. آنها شعارهایی مانند «فلسطین آزاد است»، «مسلح کردن اسرائیل را متوقف کنید» و «تجاوزهای اسرائیل در غزه را متوقف کنید» را سر می‌دادند.

فلسطینیان برای نهمین روز متوالی ضمن مشارکت در راهپیمایی‌های بازگشت و لغو محاصره در نزدیکی دیوار مرزی حائل میان غزه و اسرائیل، خواهان بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و روستاهای خود شدند که سال 1948 از آنجا کوچانده شدند.

حمله ارتش اسرائیل به فلسطینیان حاضر در این تظاهرات تاکنون منجر به شهادت 31 فلسطینی و زخمی شدن 2850 تن دیگر شده است.

رهبر حزب کارگر انگلیس در این تظاهرات کشتار فلسطینیان توسط ارتش رژیم اشغالگر در تظاهرات صلح‌آمیز را محکوم و از سکوت غرب در قبال این حوادث غزه انتقاد کرد.

وی در پیامی که برای معترضان لندن خوانده شد، از ترزا می، نخست وزیر انگلیس خواست با حمایت از درخواست سازمان ملل، تحقیقات مستقلی درباره این جنایت‌های اسرائیل انجام دهد و فروش سلاح به اسرائیل که ممکن است در راستای نقض قوانین بین‌المللی استفاده شود را متوقف کند.

رهبر حزب کارگران انگلیس گفت، تیراندازی به جمع غیرنظامیان بی‌دفاع غیرقانونی و غیرانسانی است و تسامح با این مساله ناممکن است. سکوت گروه‌های بین‌المللی در قبال مسؤولیت خود مبنی بر ایجاد راه‌کار عادلانه برای درگیری فلسطین و اسرائیل باید پایان یابد.

وی افزود، دولت انگلیس باید درخواست دبیرکل سازمان ملل درباره انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل درخصوص کشتار معترضان غزه را حمایت و درمورد فروش سلاح که ممکن است در راستای نقض قوانین بین‌المللی استفاده شود، تجدید نظر کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها