کد خبر: 166673
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۵ ۰۸:۵۲:۰۰
| |

گزارش واشنگتن‌پست از تحولات خاورمیانه؛

سایه جنگ میان ایران و اسرائیل بر سوریه افتاده است؟

ظریف وزیر خارجه ایران هشدار داده که اسرائیل بازی خطرناکی را در پیش‌گرفته است. آن‌ها باید بدانند که اگر به تجاوز خود در دیگر مناطق ادامه دهند، عواقب آن را خواهند دید.

سایه جنگ میان ایران و اسرائیل بر سوریه افتاده است؟
کد خبر: 166673
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۵ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| آتنا شهبازی- سروصدای راه افتادن جنگ بین ایران و اسرائیل روزبه‌روز بیشتر می‌شود. حمله موشکی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال حمله 9 آوریل اسرائیل به برخی تأسیسات در سوریه بود که باعث محکومیت رژیم صهیونیستی، توسط ایران و روسیه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از واشنگتن پست، اگرچه اسرائیل مسئولیت این حمله را به عهده نگرفت، اما مشخص است که یک الگوی آشنا را دنبال می‌کند. از سال 2012 تا به امروز، اسرائیل بیش از 100 حمله به پایگاه‌هایی در سوریه داشته است. مقامات اسرائیلی مدعی شدند که این اقدامات برای جلوگیری از تهدید ایران در منطقه و حمایت او از حزب‌الله است.

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل به رادیو اسرائیلی گفت: «ما به هر قیمتی که شده اجازه نمی‌دهیم کسی ما را در دام بیندازد.»

هنگامی‌که درباره یک جنگ قریب‌الوقوع از او پرسیده شد، در پاسخ گفت: من فکر می‌کنم نقش اصلی ما جلوگیری از جنگ است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هم روز شنبه در مصاحبه‌ با سی‌بی‌اس نیوز، خواستار آرامش شد. هرچند که او اسرائیل را متهم به حمله به نیروی هوایی سوریه کرد.

ظریف اظهار داشت: «من بر این باور نیستم که ما به سمت جنگ منطقه‌ای می‌رویم؛ اما معتقدم که اسرائیل همچنان به نقض قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد و به دلیل حمایت‌های ایالات‌متحده، معاف از مجازات می‌شود.»

وزیر خارجه ایران هشدار داد که اسرائیل بازی خطرناکی را در پیش‌گرفته است. آن‌ها باید بدانند که اگر به تجاوز خود در دیگر مناطق ادامه دهند، عواقب آن را خواهند دید.

اما اسرائیلی‌ها مشخص کردند که حضور ایران در سوریه، خط قرمزی جدیدی را نشان می‌دهد. آن‌ها در ادعاهای خود به هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی که به‌طور بالقوه حاوی مواد منفجره هستند و وارد اسرائیل می‌شوند و همچنین تهدید موشکی که از جنوب لبنان شروع‌شده، اشاره می‌کنند. بر اساس یک گزارش، ادعا می‌شود که اسرائیل در 9 آوریل، اولین حمله مستقیم به تجهیزات و کارکنان ایرانی را انجام داد. در طی این حمله، یک فرمانده ارشد ایرانی کشته شد.

بر اساس این گزارش، از دیدگاه ایران، حضور آن‌ها در سوریه برای دفاع مشروع از متحد خود بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است. اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، باید انتظار پاسخ از سوی حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیانی که در سوریه هستند داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها