کد خبر: 167543
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ ۱۰:۲۳:۰۰
| |

نظامیان آمریکایی شبه جزیره کره را ترک نمی‌کنند

رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد با وجود امضای توافق صلح با کره شمالی، نیروهای آمریکایی شبه جزیره کره را ترک نخواهند کرد.

نظامیان آمریکایی شبه جزیره کره را ترک نمی‌کنند
کد خبر: 167543
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ ۱۰:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به نقل از مون جائه این، رئیس جمهور این کشور گفت: مساله حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی به ائتلاف سئول- واشنگتن مربوط می‌شود و هیچ ارتباطی با امضای اعلامیه صلح با کره شمالی ندارد.

این اظهارات مون جائه-این پس از آن مطرح شد که یکی از مشاوران امنیتی ویژه‌اش اخیرا به صورت علنی تاکید کرده بود که پس از اعلام رسمی صلح با کره شمالی، دیگر توجیه حضور نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره کار دشواری است.

در جریان نشست تاریخی رهبران دو کره، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی رسما متعهد شد تا به جنگ کره پایان دهد و خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره را اعلام کند اما وی در این دیدار هیچ اشاره‌ای به نیروهای آمریکایی نداشت.

انتظار می‌رود در جریان نشست قریب الوقوع رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این دو مساله به طور مفصل رسیدگی شود.

آمریکا از زمان جنگ کره حدود 30 هزار نیرو در کره جنوبی دارد؛ جنگی که به تازگی با امضای اعلامیه صلح پایان یافت.

یکی دیگر از مقامات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: موضع دولت سئول این است که نیروهای آمریکایی کره نقش میانجی‌گر را میان قدرت‌های پیرامون این کشور از جمله چین و ژاپن ایفا می‌کنند. به همین خاطر دولت تاکید دارد که حضور این نیروها در کره جنوبی لازم و ضروری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها